انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی (‌جمعه ۹۶/۱۰/۲۲)‌

نمایشگاه عکس " تهمینه نصوری " در گالری گلستان

نمایشگاهی از عکس های " تهمینه نصوری " روز جمعه ۲۲ دی ماه در گالری گلستان افتتاح می شود. 

گشایش : روز جمعه از ساعت ۴ تا ۸ 

نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۷ دی ماه 

نشانی گالری گلستان :  دروس ، خیابان شهید کماسایی ، پلاک ۲۴ 

 

نمایشگاه های عکس در تهران به روایت هنر آنلاین

گالری‌های تهران جمعه ۲۲ دی ماه میزبان۲۸ نمایشگاه جدید هستند.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: آدینه ۲۲ دی ماه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته با  ۲۸افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند. 

آریانا: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان " نجوای زندگی" ۲۱ تا ۲۷ دی ماه به نشانی الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته(شهید فیاضی)، شماره ۹برگزار می‌شود.

خانه عکاسان جوان: نمایشگاه گروهی عکس "بازتاب" ۲۱دی در خانه عکاسان جوان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۷ دی به نشانی یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳ ، طبقه دوم برقرار است.

سیحون: آثار کلاژ مجید عسگری با عنوان "هنر" ۲۲ دی تا ۴ بهمن ماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ نمایش داده می‌شود.

گلستان: نمایشگاه عکس تهمینه نصوری ۲۲ تا ۲۷ دی ماه در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می‌شود.

هفت ثمر: نمایشگاه عکس‌های میوه فرزاد امامی ۲۲ تا  ۲۷ دی ماه در گالری۷  ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا می‌شود.

 نمایشگاه گروهی "تفکر مستند" با گردآوری آرمان استپانیان

نمایشگاه گروهی عکس به گردآوری «آرمان استپانیان»
گشایش: ۲۲ دی ساعت ۱۶ الی ۲۱ 
گالری روز تعطیل ندارد.

نمایشگاه آثار آنتوان سوریوگین، مریم زندی، مریم فیروزی، امید شلمانی، سمیرا علیخانزاده، کامران عدل، نازلی عباس‌پور، آرمان استپانیان، مجید کورنگ‌بهشتی، آتیلا پسیانی، مژگان پارسا مقام و آقا رضا عکاسباشی

آنچه که از تعریف استناد تصویری بر می آید، گذر زمان نه واقعیتی تلخ و پوچ است ونه سرخوشی و بلاهت.مستند تصویری تنها به درک زمان و مکانِ لحظه ثبت و روابط میان آن اشاره دارد. و اما با خوانشی متفاوت ، دوربین به بی سمت ترین شکل ممکن از تعریف دوباره تاریخ سر باز میزند و در جهت آشنایی زدایی از سوژه ،نشانه می رود. به سوی طول وعرض روزمرگی آدمیان که تاملی برآن وهیچ دغدغه ای درجهت برهم زدن قوانین روزمره خود ندارند. و این همان نقطه ای است که در قاب تصویر عکاس با به هم ریختن نظام روزمره زمانه ، و در جهت نگرشی نو و معاصر، تصویر مستند "نوع دیگر می تواند باشد " راخلق میکند و شاهدی می شود برای آیندگان...

آرمان استپانیان۱۳۹۶

تهران - بزرگراه جلال آل احمد - خيابان جهان‌آرا - خيابان ۱۹ ام (جلال حسينی) - بعد از تقاطع اشک‌شهر - پلاک ۴۸ - گالری افرند

 

گالری آس میزبان آثار طیبه نصر اللهی و سارا ساسانی

نمایشگاه عکس و چیدمان "زن‌مردگی" با رویکرد انتقادی به خشونت علیه زنان در گالری "آس" افتتاح می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه ۱۵ قطعه عکس از "طیبه نصراللهی" و "سارا ساسانی" به همراه چند اثر چیدمان هنری به نمایش گذاشته می‌شود.

مجموعه آثار این نمایشگاه با رویکردی انتقادی به خشونت وتاثیرات آن بر جامعه زنان در سرتاسر جهان اشاره دارد.

در بخشی از یادداشت این نمایشگاه آمده است: "مرد بودن، زن بودن، انسان بودن ... که مخاطب را فارغ از نگاه جنسیتی به فاجعه خاموش خشونت عیان و نهادینه شده علیه جمعیت وسیعی از  انسان‌ها  و اثرات آن بر کل جوامع بشری دعوت می‌کند."

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند  از جمعه ۲۲ دی ماه تا روز چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶ از ساعت ۱۱ تا۲۲  به گالری آس واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی،جنب بانک پارسیان،پلاک ۱۸۳۱ مراجعه کنند.

 

نمایشگاه چیدمان و عکس از حامد دائی در گالری دنا

نمایشگاه انفرادی عکس و چیدمان با عنوان " کابوس فرم " از حاد دائی در گالری دنا جمعه ۲۲ دی ماه افتتاح می شود . 

کیوریتور : سروش میلانی 

بازدید از ۲۴ تا ۲۷ دی ماه ۱۳۹۶

عکاسی از تاتری با نام "زبان کوهستانی، ایمان به خود" نوشته "هارولد پینتر" به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد، دستمایه اولیه این مجموعه است. با توجه به تجربه بیست ساله‌ام در عکاسی تاتر و دوازده ساله در آموزش این شاخه از عکاسی، معتقدم برای نمایش یک مجموعه عکس تاتر در یک گالری هنری به دلایل بسیار محکمی احتیاج است. 
حامد در دوره‌ای خاص از زندگی‌اش (دوره سربازی)، در شرایطی ویژه و با نگاهی متمرکز و آن هم به عنوان اولین تجربه عکاسی تاتری‌اش، ۲۹ شب و بر روی یک صندلی مشخص این اثر تاتری را عکاسی میکند! ۲۹ شب و از روی یک صندلی!!! خوشحالم که آن زمان حامد را نمیشناختم چون قطعا از این حرکت منع‌اش میکردم!
دقیقا همینجاست که مدیا و تکنیک در کمرنگ‌ترین وضعیت خود قرار میگیرد و با کمترین واسطه، هنرمند نگاه شخصی‌اش را ثبت میکند.
شخصیت اصلی در این عکس‌ها و همچنین ویدئوآرت، حتی با حضور انسان‌های دیگر، تنهاست.. در واقع عکس‌ها، نشانه‌هایی از شرایط و وضعیت آن دوره هنرمند را در پیش روی ما قرار میدهد و گویی هنرمند با تکرار آن وضعیت برای خود، ناخنی بر زخم باز خویش کشیده و به جنسی از خودارضایی روحی نزدیک شده است و به تدریج تکثیر و تثبیت‌شان کرده و به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به حوزه‌های وسیع روان‌شناختی، اجتماعی و روابط انسانی بسط شان می‌دهد.
ابعاد استعاری این نگاه در عکس‌های وی کاملا گویاست. این وسواس در مطالعه تصویری به همراه نگاه شخصیِ صادقانه از یک هنرمند جوان و خوش آتیه، مرا برآن داشت تا همکاری کوچکی برای درست نمایش دادن این وضعیت روحی و احساسی، داشته باشم. 

سروش میلانی‌زاده
دی‌ماه ۱۳۹۶

بیوگرافی:

حامد دایی
متولد خرداد ۱۳۶۹ – تهران
عکاس – ویدئوآرتیست و فیلم‌ساز حوزه مستند
شروع فعالیت های هنری از سال ۱۳۸۹
علاقه و تمرکز وی به مسایل اجتماعی، روابط انسانی با نگاه شخصی‌اش معطوف است.

نشانی :‌ میدان فردوسی - خیابان سپهبد قرنی - بعد از چهارراه طالقانی - کوچه سوسن - پلاک ۴ واحد ۲ 

 

نمایشگاه «ما، ماشین‌های تصویرساز هستیم»
 

نمایشگاه انفرادی هدا زرباف با عنوان «ما، ماشین‌های تصویر ساز هستیم» روز جمعه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ در پروژه‌های آران افتتاح خواهد شد.

در بخشی از متن کاتالوگ این نمایشگاه به قلم صنم سامانیان آمده:

«در عصر ما عصر داده‌ها، که مانیتور‌ها پل‌های بین زیست فیزیکی و مجازی‌اند، تولید و نشر تصویر به مشقی روزمره مبدل شده است. انسان معاصر، از ابزار قدرتمند زمانه‌اش -رسانه‌های مجازی - برای ساخت و ارائه تصویری از خویش (که خود یک سنت کهن است) بهره برده و ایماژسازی را به تولیدات انبوه، بی‌وقفه، پرسرعت و در هم برهمی تبدیل کرده که دیگر کمتر قابل کنترل و ارزیابی است. به تعبیری، ما مبدل به ماشین‌های خود-تصویرگری شده‌ایم که همواره خویش را به اطلاعات تصویری دیجیتال تبدیل و ترجمه می‌کنند.

افتتاحیه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰
ادامه نمایشگاه تا ۹ بهمن ماه
بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۱۹ به جز روزهای شنبه
آدرس پروژه‌های آران: خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، تلفن ۶۶۷۰۲۲۳۳

نمایشگاه سارا مسینایی همراه با عکس های مستند آریا ابواحسنی

نمایشگاه انفرادی سارا مسینایی همراه با عکس های مستند آریا ابوالحسنی در گالری هنر ماه آغاز به کار کرد .

این نمایشگاه با موضوع برداشت ( مجموعه تهران ) از روز جمعه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۶ پذیرای علاقه مندان است . 

نمایشگاه تا سه شنبه ۳ بهمن ادامه خواهد داشت 

ساعات بازدید : ۳ تا ۷ بعد از ظهر 

نشانی : تهران خیایان آفریقا - بلوار گلستان - پلاک۲۶ 

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۰/۲۱