انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

درخواست مشترک «انجمن‌های عکاسی » در خصوص تزریق واکسن کرونا

بیش از نیم قرن است که تاریخ معاصر، شاهد حضور موثر عکاسان ایرانی در همه عرصه‌ها و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، هنری، فرهنگی و نظامی در سراسر ایران است. پیشگامی عکاسان ایران در صحنه‌ها و لحظات حساس تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست. عکاسان در به تصویر کشیدن بحران‌ها، مصائب، شادی‌ها، غم‌ها و اندوه‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این ملت که برای ثبت در تاریخ انجام شده است، بسیار کوشیده اند.

از سال ۱۳۹۸ و آغاز شیوع بیماری «کوید ۱۹» عکاسان ایرانی همواره در کنار مدافعان سلامت بوده و خطر ابتلا به این بیماری مهلک را  به جان خریده‌اند تا وضعیت ایران و مواجهه ایرانیان را در برابر این بیماری در تاریخ معاصر با بکارگیری هوشمندانه و آگاهانه رسانه عکس، ثبت نمایند.

متأسفانه در طول این مدت هیچگونه همکاری و یا خدمات ویژه‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برقراری تسهیلات لازم در جهت «تزریق واکسن» برای اعضای انجمن‌های تخصصی عکاسی ایجاد نشده و در این مدت بخشی از «سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه عکاسی ایران» مانند :

دکتر اکبر عالمی، علی‌اکبر آقاجری، مژگان پارسا مقام و استاد کاوه فرزانه در اثر ابتلای به این بیماری، روی در نقاب خاک کشیده‌اند و اکنون در میان ما نیستند تا از دانش، تجربه و وجود پربرکت ایشان بهره‌مند شویم.

 قطعا بر این باوریم که تخصیص سهمیه برای پاکبانان و نیروهای انتظامی و معلمان و مدرسان ضروری است،

اما عکاسان در نقطه و مکانی بسیار نزدیک‌تر به این واقعه ایستاده‌اند و همواره حضور آنان در میان جامعه، بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها و …. حاوی پیام «خطر» و ماموریتی بدون بازگشت، بوده و هست.

   «انجمن‌های عکاسی » برای این عزیزان که اگثراً از جوانان فعال و کوشای سراسر ایران هستند خواستار تخصیص «سهمیه بندی واکسن کرونا» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.

   بنابر این به صورت رسمی اعلام می کنیم:

آماده اعلام اسامی این افراد برای تزریق واکسن در نوبت‌دهی فوری در ستادهای کرونا در استان تهران و سایر استان‌های کشور هستیم.

هشتم مرداد۱۴۰۰

انجمن صنفی سراسری عکاسان ایران
انجمن صنفی سراسری عکاسان صنعتی، تبلیغاتی و معماری ایران
انجمن صنفی عکاسان استان مرکزی
انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران
انجمن عکاسان نگاه
انجمن عکاسی میراث فرهنگی

 

خبرگزاری ایرنا :‌ درخواست مشترک انجمن‌های عکاسی ایران برای دریافت واکسن کرونا

در گفتگو با مهر مطرح شد؛ درخواست مشترک ۶ انجمن‌ عکاسی برای تزریق واکسن کرونا

 

واژه‌های کلیدی:  کرونا , واکسن , درخواست
تاریخ خبر: ۱۴۰۰/۰۵/۰۹