انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند

به گزارش صندوق اعتباری هنر، عصر روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در جلسه هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر و معاون اول رییس جمهور؛ بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

روابط عمومی صندوق اعتباری هنر در باره تعیین تکلیف آن دسته از اعضایی که حق بیمه ماه های بهار ۱۳۹۹ خود را به صندوق پرداخته اند هیچ گونه اظهار نظری نکرده است.

در این جلسه به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت دولت مقرر شد پرداخت حق بیمه سهم هنرمندان در سه ماهه اول سال از سوی صندوق اعتباری هنر انجام شود.
بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که به درخواست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و با ریاست دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سيدحميد پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اصغر نوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل و هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر و رؤسای صنوف که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در ایام کرونا در سه ماهه اول سال معاف شدند.
سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر، افزود: در این جلسه مقرر شد هنرمندان در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند.
وی ادامه داد: بر اساس این موافقت، ۳۵هزار نفر هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر مشمول این بخشودگی می‌شوند.
سیدزاده افزود: مبلغ اعتباری تخصیص یافته به این بخشودگی ۳۵۰میلیارد ریال است.
وی در عین حال تصریح کرد: این اقدام از این ماه (اردیبهشت) آغاز می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می‌دهد.
سیدزاده با بیان دیگر نتایج این جلسه گفت: به‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه فرهنگ و هنر 200میلیارد تومان از منابع اشتغال پایدار در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان ضمن تقدیر از همراهی سازمان تأمین اجتماعی گفت: از زمان شیوع بیماری جلسات متعددی با سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد و مقرر شد هفته آتی جلسه‌ای با مدیرعامل این سازمان برای بررسی مسائل بیمه‌ای اهالی فرهنگ و هنر که از سوی صندوق به این سازمان معرفی شده‌اند برگزار شود.
تاریخ خبر: ۱۳۹۹/۰۲/۲۳