انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۸/۳/۳)‌

تصویر "ماه رمضان" در ۵ نگارخانه پایتخت

نمایش عکس‌های رمضانی امیرعلی جوادیان - موزه سندوزی 

نمایشگاه عکس‌های امیرعلی جوادیان با عنوان "بهار معنوی" به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در قالب مجموعه برنامه‌های "شهر خدا، شهر همدلی" در موزه سندوزی برپا شده است.

امیرعلی جوادیان دارای نشان درجه یک هنری، عضو هیأت موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و انجمن ملی عکاسی ایران، نایب رئیس انجمن عکاسان بحران و عضو هیئت مدیره انجمن‌ عکاسان دوستدار میراث فرهنگی است. 

برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید به میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، کوچه ۱۲ غربی، پلاک ۲ مراجعه کنید.

سومین نمایشگاه عکس "نیایش" - نگارخانه لاله

نمایشگاه عکس نیایش با نمایش ۳۰ عکس در موضوعات: دعا، نیایش، آیین‌های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و موزه عکسخانه شهر در نگارخانه لاله برپا شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه عکس "نیایش" می‌توانند به نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب "دستان دعا" - نگارخانه فرهنگ‌سرای ارسباران

نمایشگاه "دستان دعا" با نمایش بخشی از آثار منتخب خوشنویسی و تذهیب "گنجینه موزه ملک" با موضوع ادعیه‌های منتخب اندیشمندان و عالمان جهان تشیع در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار برپا شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس‌ تاریخی «بقعه‌ها و اماکن مذهبی»

نمایشگاه عکس تاریخی «بقعه‌ها و اماکن مذهبی» از روز چهارشنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴ در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۰ هجری قمری و در قالب برنامه‌های «شهر خدا، شهر همدلی» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. نمایشگاه شامل ۱۷ قطعه عکس در ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر است. تمام عکس‌های این مجموعه، تصاویری از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی هستند که توسط عکاسان دوره قاجار در بیش از یک صد سال پیش ثبت شده‌اند. 

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز دوشنبه ۲۰ خردادماه ۱۳۹۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com  مراجعه کنند.

 


ششمین جشنواره عکس خیام در همدان

نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام از یکم تا هفتم خرداد ماه  ۱۳۹۸ در همدان برپا می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ششمین نمایشگاه جشنواره بین‌المللی عکس خیام روز اول خرداد ماه در موسسه آرمان هنر هگمتان آغاز به کار می‌کند.

این نمایشگاه کاری مشترک است از فوکوس و اداره کل هنرهای تجسمی که پیش از این نمایشگاه‌هایی در تهران ،کرج، قم ،ایلام و همدان برپا کرده بود و برای دومین بار آثار این جشنواره در همدان به روی دیوار می‌رود.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت و گوی بصری میان عکاسان و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام به همت نمایندگی فدارسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. کلوپ عکس فوکوس وابسته به موسسه فرهنگی هنری خانه خیام نماینده فیاپ در ایران است.

همراه با نمایش آثار نشست بررسی منتخب آثار جشنواره نیز در همدان برگزار می‌شود. این نمایشگاه از تاریخ یکم خرداد آغاز به کار می کند و تا هفتم خرداد ادامه دارد .

نمایشگاه گروهی عکس «ب» در دانشگاه تهران

نمایشگاه عکس «ب»، روز جمعه سوم خرداد ماه ۱۳۹۸ در گالری دانشگاه هنر تهران افتتاح می‌شود.

دومین نمایشگاه از سری نمایشگاه‌های عکاسی دانشگاه هنر، که توسط انجمن علمی عکاسی برگزار می‌شود، با عنوان «ب» به نمایش آثاری از محمد آشیانی، حنانه حیدری و مرتضی صدیقی‌فرد می‌پردازد.

در اولین نمایشگاه از این سری نمایشگاه‎ها، با عنوان «الف»، آثار ۴ تن از دانشجویان کارشناسی ارشد عکاسی دانشگاه هنر به نمایش در آمد.

گشایش: جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۶ الی ۲۰
بازدید: تا روز پنجشنبه ۹خرداد، ١۶ الی ٢٠ 
گالری دانشگاه هنر: تهران، چهارراه ولیعصر، کوچه‌ی بالاور، گالری دانشگاه هنر

نمایش آثار عکاسان ایرانی از سیل اخیر در پاریس و کن

آثاری از ۲۸ عکاس ایرانی در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم کن و محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران در پاریس به نمایش در می‌آید.

به گزارش هنرآنلاین، آثاری از ۲۸ هنرمند عکاس در این نمایشگاه به روی دیوار می روند که توسط بابک برزویه و حیدر رضایی انتخاب شدند. این آثار به نمایش مشکلات سیل اخیر در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان و ارسال نشدن کمک‌های انسان دوستانه جهانیان به واسطه تحریم‌ها اشاره دارد و از  ۳۱ اردیبهشت تا ۹ خرداد (۲۱ تا ۳۰می) در محل رایزنی ایران در پاریس به نمایش در می‌آید.

اسامی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه بدین شرح است:

احمد بلباسی، رضا احمدوند، امیرعلی رزاقی، امیرهاشم دهقانی، بابک برزویه، بهاره حسین نژاد ندایی، حدیثه پاسندی، زینب مهدوی، مجید خواهی، محسن اسماعیل‌زاده، محسن رضایی، ملیکا فرش‌فروش، محمد جوادزاده، مهدی حسنی، راحله حصاری، محمد زارع، علی حامد حقدوست، فائزه کابلی، فرشته اصلاحی، محمد بقال اصغری، سیامک نامور، محمد علی نجیب، امین یاری، آی تای شکیبافر، عابدین مهدوی، حسن غفاری، مریم آل‌مومن دهکردی و علی قنبرلو.

 بنا بر صحبت های بابک برزویه، دبیر اجرایی و مسئول هماهنگی این نمایشگاه، قرار است کارگاهی آموزشی در خصوص موضوع عکاسی در ایران و عکاسی بحران برای هنرمندان حاضر در جشنواره بین المللی فیلم کن نیز در تاریخ جمعه ۳ خرداد(۲۴ می) برگزار شود.

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس و مدیای "همه جا برای همه" به همت بابک برزویه (دبیر اجرایی و مسئول هماهنگی)، سعید شمس (ویدئو و تولید محتوای مدیا) و حمایت و همکاری بنیاد سینمای فارابی و سازمان دواطلبان جمعیت هلال احمر ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه برگزار می‌شود.

یاد آور می‌شود، این نمایشگاه از ۳۱ اردیبهشت تا ۹ خرداد (۲۱  تا ۳۰ می) در محل رایزنی ایران در پاریس و در غرفه بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره بین المللی فیلم کن به نمایش در می‌آید.

روایتی از خرمشهر در گالری فرمانفرما

این روزها گالری فرمانفرما به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، میزبان برگزاری نمایشگاه عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» است.

به گزارش ایلنا، این روزها به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایشگاه عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گالری فرمانفرما برپاست.

در این نمایشگاه ۳۶ عکس و چیمان به نمایش گذاشته شده که همگی روایت تاریخی و انتزاعی از آزادسازی خرمشهر، مقاومت مردم شهر و خرمشهر در سالهای پس از آزادی را به تماشا گذاشته‌اند.

طرح نمایشگاه «خرمشهر ۳۰+» به کیوریتوری فریدون فربود اسفندماه سال گذشته برای هنرمندان عکاس و انجمن دفاع مقدس ارسال شده و نهایت ۱۳ هنرمند برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند. در میان هنرمندان نمایشگاه، محمد فرنود، محسن راستانی و جاسم غضبانپور سه عکاسی بودند که در زمان جنگ و آزادسازی خرمشهر در شهر حضور داشتند و آثارشان مستندگونه است. بقیه هنرمندان نیز عکس‌ها و چیدمان‌های مفهومی از خرمشهر را به تصویر کشیدند. ختم کلام این نمایشگاه قطعه عکسی از «مهدی مقیم نژاد» است.

خط روایی «خرمشهر ۳۰+» از خرمشهر قبل از جنگ آغاز و تا امروز را در آثار ۱۳ هنرمند در ۳۶ اثر عکس، چیدمان، ویدئو آرت و یک قطعه موسیقی به نمایش گذاشته است. در کنار عکس‌ها و چیدمان‌ها در این نمایشگاه، پیمان ابدالی هنرمند موزیسین نیز قطعه موسیقی را خلق کرده که در طول زمان نمایشگاه در گالری فرمانفرما پخش می‌شود تا مخاطب با تصاویر قرابت بیشتری را احساس کند.

در این نمایشگاه که با مشارکت اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شده، آثاری از پیمان ابدالی، سعیده افروخته، آرمین امیریان، بهروز بادروج، رودابه باقری نژاد، ساسان توکلی فارسانی، محسن راستانی، امید شلمانی، احسان ضیایی، جاسم غضبانپور، محمد فرنود و مهدی مقیم نژاد به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» تا تاریخ دهم خرداد ماه در گالری فرمانفرما به نشانی: خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست و علاقمندان می توانند همه روزه (به جز دوشنبه و جمعه) از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این آثار دیدن نمایند.

نمایشگاه آثار تجسمی "رَدماند" در گالری نگر

نمایشگاه آثار تجسمی "رَدماند" در گالری نگر روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با شرکت گروهی از هنرمندان آثار تجسمی به شکل کیوریتوریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین، حیدر زاهدی کیوریتور این مجموعه، در استیتمنت نمایشگاه برای توضیح عنوان خود چنین می‌نویسد: "رَدماند، به ساده‌ترین شکل، ردپای ذهنیات محض آدمی در دنیای ملموس اوست؛ همه آن‌چه از آن‌ها درک فیزیکی نداریم و به واسطه باورهای خودمان، جامعه و سنت‌ها بر پیکره‌ حیات ملموس و روزمره‌مان باقی مانده ‌است". 

او در این نمایشگاه به مدیا و تکنیک وفادار نبوده است و در مجموعه کارهای این نمایشگاه مدیای نقاشی، طراحی، عکس، مجسمه و پرفورمنس‌آرت به‌طور هم‌زمان دیده می‌شود. زاهدی باورهای ذهنی را سازنده "متافیزیکِ حضوری" می‌داند که در غایب‌ترین وجه خود قرار دارند.

زاهدی در ادامه‌ استیتمنت خود می‌نویسد: "فهم و درک ملموس جهان در مواجهه با این حضورِ غایب به شکلی بی‌پایان نیاز به واسازی را می‌طلبد. واسازی در این مجال ضروری است؛ اما نه یکباره و فوری. چرا که آدمی جز همین زبان، فرهنگ و تاریخ گزینه‌ دیگری در پیش‌رو ندارد و این ملغمه‌ آمیخته به متافیزیک، همه‌ جهان و فهم آدمی را می‌سازد و یکباره خراب کردن آن‌ها مقارن با آوارگی انسان و فرهنگ چندهزارساله‌ اوست".

او پس‌مانده‌های ردپای متافیزیکی در فضای تجسمی را در همه‌ طرح‌ها، ضرب‌قلم‌ها، رنگ‌گذاری‌ها، کادربندی‌ها و ساخت‌های حجمی آثار نمایشگاه خود به مخاطب نشان می‌دهد. اشکالی نوستالژیک، اسطوره‌ای و آیینی که به زعم او سوژه‌ انسانی قادر نیست آن‌ها را به راحتی کنار بگذارد.

او می‌گوید: "این نمایشگاه در پی شناختی است تا بتواند جایی برای مداقه بر ردپاهای ذهنی انسان باشد و محلی برای اندیشیدن به یک جایگزین بدن‌مند و قابل درک را ایجاد کند".

هنرمندان حاضر در این مجموعه به ترتیب الفبا فاطمه افشاری، علیرضا چمک، هدیه خانعلی، خاطره خرم‌خواه، مینا درویش، مهدی سیفی، مژده علیپور، سعید محمودی و حامد نورایی هستند. این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و تا تاریخ ۱۰ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۰برای بازدید عموم برقرار خواهد بود. 

مروری بر آثار امان الله طریقی در موزه هنرهای معاصر اصفهان

مروری بر آثار امان اله طریقی عکاس و نقاش دهه ۲۰ اصفهان در موزه هنرهای معاصر این شهر افتتاح شد. 

منتخبی از عکس های جدید عکاسخانه هالیوود را در ویترین هالیوود چهارباغ پس از چهار دهه آرشیو عکاسخانه هالیوود و نقاشی های عکاسباشی شهره شهر را در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمد . 

زیست هنری امان الله طریقی در دهه ۲۰ چهارباغ را صاحب هالیوود کرد، جایی که تصویر سلبریتی های ایرانی، آوازخوانان و موسیقیدان های اصفهانی و پرتره‌های مردم در تاریخ هنــر به ثبت رسید. امان الله اما در کنــار عکاسی، نقاش برجسته‌ای هم بود. آوازه‌اش در محافل هنری آمریکا و در ردیف چهار هنرمند نقاش پرتره در جهان می‌پیچید .


گشایش: پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۹۸
ساعت: ۱۸/۳۰

ادامه نمایشگاه تا ۱۷ خرداد ۹۸ 

ساعت های بازدید: ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰
جمعه ها: ۱۶ تا۲۰

موزه هنرهای معاصر اصفهان : اصفهان، اصفهان، خیابان استانداری، موزه هنرهای معاصر اصفهان

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 
واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی , جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۸/۰۳/۰۲