انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۷/۱۰/۲۸)‌


جشنواره «هشت» برگزیدگانش را شناخت/ افتتاح نمایشگاه آثار منتخب

همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار منتخب،‌ اختتامیه دومین جشنواره عکس «هشت» برگزار شد و از عکاسان برگزیده تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره عکس «هشت»، آیین اختتامیه دومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» عصر روز گذشته دوشنبه ۲۴ دی ماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم که شخصیت‌های فرهنگی و هنری و جمعی از عکاسان حضور داشتند، نمایشگاه آثار منتخب دومین جشنواره عکس «هشت» ‌ افتتاح شد و از برگزیدگان جشنواره که توسط هیأت داوران شامل سیف‌الله صمدیان، اسماعیل عباسی و کیارنگ علایی انتخاب شده بودند، تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم محمدصالح شریفی، نسترن فرجاد پزشک و محمدحسین صفایی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین از علی شهسواری، مرتضی جابریان اصل، مهلا جلیلی و محمدمهدی ورال با اعطای کمک‌ هزینه سفر به مشهد مقدس قدردانی شد. ۴ عکاس دیگر هم با آرای مردمی و بر اساس بازخورد عکس‌هایشان در فضای مجازی تجلیل شدند.

در بخش دیگری از این مراسم، کتاب‌های عکس دوره اول و دوم جشنواره «هشت» با مقدمه‌ای از محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنر امام رضا(ع) و هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. کتاب نخستین جشنواره عکس «هشت» شامل ۷۹ قطعه عکس و کتاب دوره دوم این جشنواره شامل ۶۴ قطعه عکس در قطع خشتی است.

همزمان با دومین نمایشگاه عکس «هشت»، ‌ تعدادی از آثار منتخب دوره‌های گذشته جشنواره عکس خانه دوست در گالری‌های شماره ۲ و ۳ فرهنگسرای ارسباران به نمایش در آمده است. این نمایشگاه‌ها تا روز شنبه ۲۹ بهمن میزبان هنردوستان است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند. ساعت بازدید از نمایشگاه ۱۰ تا ۲۰ (پنجشنبه ۱۰ تا ۱۶) بوده و گالری روزهای جمعه تعطیل است.

جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» با دبیری وجیه‌اله شیرمحمدی به همت نقش رویای بهشت و با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سازمان فضای مجازی سراج و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.

 

نمایشگاه عکس‌های حمید جبلی در گالری آتبین

گالری آتبین نمایشگاه عکس‌های حمید جبلی را عصر جمعه ۲۸ دی ماه به تماشا می‌گذارد.

به گزارش هنرآنلاین، ماسوله ۶۷ عنوان این نمایشگاه است که همزمان با افتتاحیه، کتاب عکس این مجموعه هم رونمایی می‌شود.

حمید جبلی، بازیگر و کارگردان شناخته شده که به دلیل ایفای نقش‌های متنوع و دلنشین، در ذهن مخاطب ایرانی با خاطراتی خوش ثبت است، دستی هم در هنرهای تجسمی دارد. او که سالها عکاس تئاتر بوده، نخستین نمایشگاه نقاشی خود را با نام "کابوس‌های شیرین" سال گذشته در گالری آتبین برگزار کرد که با استقبال فراوان مخاطبان و فروش همه آثار همراه بود.

جبلی پیش از این نمایشگاهی از عکس‌های خود را در کانادا برگزار کرده و هم اکنون نیز آثاری از او در نمایشگاه گروهی سینماگران عکاس در لندن به نمایش است. نمایشگاه تازه حمید جبلی در گالری آتبین به عکس‌هایی اختصاص دارد که سالها پیش در ماسوله ثبت شده‌اند.

حمید جبلی درباره نحوه شکل‌گیری این مجموعه گفت: سال ۶۷  برای ساخت فیلم "ای ایران" همراه با ناصر تقوایی به ماسوله رفتم، اما تغییر فصل و شرایط آب و هوایی، ما را مجبور کرد که یک سال در ماسوله بمانیم. من گاهی عکاسی فیلم انجام می‌دادم و در سایر روزها نیز دوربین همیشه همراهم بود و از فضاهای ماسوله عکاسی می‌کردم.

جبلی خبر داد: کتاب "ماسوله ۶۷ " چاپ شده و رونمایی آن در روز افتتاحیه نمایشگاه انجام می‌شود. در نمایشگاه ۳۰  فریم و در کتاب ۷۰ فریم عکس ارائه می شود.

نمایشگاه عکس حمید جبلی  از ۲۸ دی تا ۹ بهمن ماه در گالری آتبین برپاست. این گالری در خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ قرار دارد.

"تجربه­‌هایی در منفی سه" در گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "تجربه­‌هایی در منفی سه" به کیوریتوری آرمان استپانیان برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "تجربه­‌هایی در منفی سه" به کیوریتوری آرمان استپانیان در گالری اعتماد نگارستان جمعه ۲۸ دی ساعت ۱۵  افتتاح می­‌شود.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از آرمان استپانیان، اعظم شادپور، گیتا منتظر، مهناز میناوند، مریم اسدی‌خونساری، مریم فیروزی، محمد سرخابی، نازلی عباس‌پور، امید شلمانی، صمد قربانزاده، سمانه غلام‌نژاد، سارا ساسانی.

استپانیان در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آورده است: " در جهانی به ظاهر یکپارچه و در حقیقت متکثر از تجربه‌های متعدد از زیستن، به ساکنانی برمی‌خوریم که نیستی و از دست دادن، با همه‌ی دردی که بر جانشان می‌گذارد به تدریج امری تقدیری می‌شود برگرفته از جبر مکان و زمان.

در این سطح از جهان که آبی آسمان و سبزی زمین‌اش به خاک گراییده، نگاه مردمان‌اش بیمناک‌اند و رازآلود، با ماسک و صورتک‌هایی جعل‌شده از شادی در برهوتی از شعف، روزهایشان سپری می‌شوند. ..."

این نمایشگاه تا ۲۳ بهمن به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان ادامه دارد و ساعت بازدید همه روزه از ۱۳ تا ۱۹ است.

نمایشگاه " درختان تهران " در گالری گلستان

نمایشگاه عکس های سهیل بازرگانی در گالری گلستان برگزار می شود . 

این نمایشگاه با عنوان ؛ درختان تهران روز جمعه ۲۸ دی ماه افتتاح می گردد . 

ساعت ۴ تا ۸ عصر 

نمایشگاه تا چهارشنبه ۳ بهمن برقرار است 

گالری پنج شنبه ها تعطیل است 

نشانی : خیابان دروس - خیابان شهید کماسایی - پلاک ۲۸ 

 

اولین نمایشگاه سالانه آکادمی عکاسی نقطه طلایی در رشت

 

اولین نمایشگاه سالانه آکادمی عکاسی نقطه طلایی ویژه نگاه هنرجویان ۹ تا ۱۸ ساله در گالری مارلیک رشت برگزار می شود . 

در این نمایشگاه ۵۴ فریم عکس رنگی و سیاه و سفید در ابعاد ۴۵ ×۳۰ و ۳۰×۲۰  سانتی متربصورت قاب  از ۱۴ هنرجو که در دوره مقدماتی تا پیشرفته را در آکادمی هنرهای تجسمی نقطه طلایی گذرانده اند به نمایش در خواهد آمد.

سامان پور خوش آموز و نازی مرتاض خو مدرسین دوره ها ونمایشگاه گردان در بخشی از بیانیه این نمایشگاه می نویسد:

نمایشگاه عکاسی از نگاه خلاق عکاسانش شکل گرفته است ، نفس ایجاد چنین نمایشگاهی از نگاه عکاسان ۹ تا ۱۸ ساله برایمان بسیار لذت بخش بوده ست ، دارای مضامین نو ،رسیدن به فضاها و اشکال تازه ی تصویری ،خلق جلوه های خاص بصری به واسطه استفاده از امکانات عکاسی در ترکیب بندی برای بیان هنرمند، رسیدن به نگاه شخصی،و نهایتا نمایشگاه شروعی است براتفاقی مستمر و این بار تنها به بهانه تماشای جهان از نگاه یکدیگر....

آریو عاملی پور – آیه احمدی – اهورا مهرآریا – امیر محمد حسین پور – پانته آ بختیاری – شادمهر اسدالهی – صبا سلمی – مانی کیایی – مبینا شفیعی ثابت – مهرانا زنده دل – نرگس رفیعی  – هستی صفای هنروری – هانیه بهرامی – هلیا بهرامی  عکاسانی هستند که در این نمایشگاه عکس هایشان بر روی دیوار می رود.

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی , عکاسی , جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۷