انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

روزمرگی‌های معاصر در یک نمایشگاه

نمایشگاه عکس و چیدمان روزمرگی‌های معاصر، فصل اول: «کجواج‌ها» از روز جمعه ۲۹ تیرماه در گالری سایه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، هنرمندان منتخب برای شرکت در هر یک از فصل‌های این پروژه، بدون وابستگی به هر یک از سبک‌ها یا شیوه‌های تولید اثر هنری، با رویکردی فرا رشته‌ای سعی در نمایش مفهوم روزمرگی در شکل معاصر آن دارند. «کجواج‌ها» به عنوان فصل اول این پروژه گرچه پر از ناهنجاری‌های گیج کننده است، اما میانجی میان ادراکات دیداری ما و رخدادهای پیرامون در دنیای معاصر قلمداد می‌شود.

علی میراسماعیلی ـ نمایشگاه‌گردان ـ و الهه زکوی، معصومه شصتی، ماه نو شیرزاد، بنفشه عرشی، هاجر کربلائی هنرمندان «کجواج‌ها» هستند.

علی میر اسماعیلی در توضیح این فصل از نمایشگاه می‌گوید: «پروژه‌ی کجواج‌ها در بستر یک شک عمیق تاریخی شکل گرفت، تشکیک در انگاره‌ای از عکس که ردی از واقعیت به دست داده و رکنی بنیادین در کارکردهای زیباشناسانه‌ی آن دارد، انکار رابطه‌ی میان آن چه می‌بینیم و آن چه میدانیم، است. آثار این پروژه، گرچه پر از ناهنجاری‌های گیج کننده هستند اما بهترین میانجی میان ادراکات دیداری ما و خاطره‌ی آن‌ها قلمداد می‌شوند، صخره‌هایی از یقین، معلق در اقیانوس شک...»

نمایشگاه «کجواج‌ها» روز جمعه ۲۹ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ افتتاح و تا ۳ مرداد ماه در گالری سایه واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ دایر است. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به آن مراجعه کنند.

خبرگزاری ایسنا
واژه‌های کلیدی:  چیدمان, روزمرگی, معاصر, کجواج ها
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۲۶