انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته

بازار نمایشگاه‌های هنری پایتخت همچنان پر رونق برپاست و هنردوستان می‌توانند بخشی از تعطیلات آخر هفته خود را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاهی با محوریت مرور ۶۰ سال فعالیت هنری محمد ناصری‌پور در خانه هنرمندان ایران برپاست. ناصری‌پور هنرمند پیشکسوتی است که در زمینه نقاشی، معماری، مرمت آثار هنری و پژوهش فعالیت دارد.

در این نمایشگاه ۱۱۰ اثر از او که شامل اثر مرمت‌شده متعلق به صفویه تا ماکت‌ آرامگاه عطار و حافظ با رعایت جزییات و کاشی‌کاری، پرسپکتیوهای معماری، نقاشی‌های گل و پرتره و حیوانات با آبرنگ و ... است به نمایش گذاشته شده و تا ۱۹ تیر ماه میزبان علاقه‌مندان است.

به یاد قهرمانان فوتبال دهه‌ ۴۰ و ۵۰

نمایشگاه انفرادی «ایران ناسیونال» عصر جمعه (پانزدهم تیر ماه) از ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه از مجموعه آثار علی آل‌حسینی برگزار می‌شود که عکس‌هایی از قهرمانان ملی فوتبال دهه‌های ۴۰ و ۵۰ خورشیدی را با مِتد چاپ دستی روی پارچه به تصویر کشیده است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا بیست و ششم تیر ماه، به گالری فرشته واقع در شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته، شماره ۱۶۷۱ مراجعه کنند.

 

نگارگری، نقاشی و عکس همزمان

آثار ۴۰ هنرمند در سه نمایشگاه گروهی «نگارگری، نقاشی، عکاسی» به روی دیوار رفته است.

نمایشگاه‌های گروهی «نگارگری، نقاشی، عکاسی» تا ۱۹ تیر برای بازدید عموم دایر است و علاقه مندان می‌توانند ساعت ۱۰ تا ۲۰ برای بازدید نمایشگاه‌ها به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن گویای ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۲۵ تماس بگیرند.

عکس‌هایی از بناهای تاریخی

نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی که شامل آثار برگزیده جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران می‌شود تا هفدهم تیر ماه در گالری جهان‌نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از ساعت ۱۰ تا۱۷:۳۰ به نمایش گذاشته شده است.

این جشنواره ملی با موضوع بناهای تاریخی فاخر ایران با رویکرد ملی و محلی به همت صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به منظور شناسایی، معرفی و تکریم شایسته از هویت ابنیه تاریخی سراسر کشور برگزار شد و ۱۰۰ اثر به بخش نمایشگاه راه یافت.

برف در تابستان

مهدی شادی‌زاده ۲۴ فریم از عکس‌هایش را که در زمستان گرفته است در اولین ماه تابستان با عنوان «مینی‌مال‌ در برف»  در گالری فردا به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه  تا ۱۸ تیر ماه در گالری فردا برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند یا  برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

 

خبرگزاری ایسنا 

واژه‌های کلیدی:  عکس, نمایشگاه
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۱۴