انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۷/۳/۲۵)

نمایشگاه «دمو» علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده

تازه‌ترین نمایشگاه علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده با عنوان «دمو» روز جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵ عصر در گالری محسن افتتاح خواهد شد.

در استیتمنت نمایشگاه، با ذکر این نکته که واژه‌ی «دمو» در ریشه‌ی یونانی آن به معنای مردم است، چنین آمده:
«دمو تصویر نسل‌ها در امتداد رویدادهای تکرارشونده‌ی ایران است.
تکثیر وقایع این سرزمین از بهمن ۵۷ تا خرداد ۸۸ تشکیکی است در اتفاقات با بازنمایی توده‌های مردمی عظیمی که در گذار تاریخ، در پی دموکراسی، احقاق حق و بیان احساسات در کنار هم قرار گرفته‌اند.
این نگاتیوهای نورخورده و تکرارشده، شاید حکایت امید و باوری است که در هر دوره و به هر بهانه، برای آینده‌ی بهتر، مردم را شانه به شانه در کنار هم قرار می‌دهد.
عکس‌های انتخاب شده در پس‌زمینه، بی هیچ پیش‌داوری، فقط بخشی از یک اتفاق هستند و از دل هزاران تصویر به جای مانده انتخاب شده‌اند؛ شور و هیجان و البته سکوت‌شان گویای همه‌ی واقعیت‌های آن دوران نیست.»

نمایشگاه «دمو»، شامل شانزده تصویر است که تم مشترک آنها تمرکز بر نمایش نسل‌های گوناگون در مراحل پرآشوب تاریخ معاصر ایران است.

نمایشگاه حاضر پنجمین پروژه‌ی مشترک علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده است و پس از آخرین نمایشگاه انفرادی آنها با عنوان «کاتماندو»، چهارمین نمایشگاه انفرادی این دو عکاس محسوب می‌شود.

افتتاحیه: جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷ الی ۲۲
بازدید: ۱۹ تا ۲۳ خرداد از ساعت ۱۷ الی ۲۲ و ۲۵ خرداد تا ۶ تیر از ساعت ۱۷ الی ۲۱
گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

گالری محسن: بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲ – شماره تماس: ۲۲۲۵۵۳۵۴

 

چهل سالگی انقلاب با عکس های «از او که می‌گویم ...»

نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم ...» دوشنبه ۲۱ خردادماه ۱۳۹۷ در حوزه هنری افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم...» از سلسله نمایشگاه‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۲۱ خردادماه ۱۳۹۷ در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه روایتی تصویری از نوجوانی تا ارتحال امام خمینی(ره) را در بر می‌گیرد و شامل عکس‌هایی کمتر دیده شده از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است.

علاقه‌مندان برای حضور و بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

 

«آوا»ی اشیای بی‌جان به روایت یک عکاس

نمایشگاه انفرادی عکس‌های مهدی فتاحیه با عنوان «آوا» همزمان با عید سعید فطر در گالری شهرکتاب ابن سینا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این رویداد، «آوا» نام نمایشگاهی از عکس‌های مهدی فتاحیه با موضوع طبیعت، شهر و اشیاء است که هفته آینده در شهر کتاب ابن سینا افتتاح خواهد شد.  

فتاحیه متولد ۵۹ و دانش آموخته عکاسی و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده هنر و معماری است که سابقه برگزاری نمایشگاه در فرهنگسرای ملل و ارسباران و گالری‌های خارک و نرگس و ... را در کارنامه کاری خود دارد.

همچنین برخی از عکس‌های این هنرمند ماه گذشته در نمایشگاه عکاسی در پاریس به نمایش درآمد و پیشتر نیز در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز آثارش در پاریس در دو نمایشگاه نمایش داده شده است.

فتاحیه در توضیح نمایشگاه عکس‌های خود اینطور توضیح داد: در زمانه‌ای که فضای مجازی تمام دنیای انسان‌ها را به خودش مشغول کرده و کمتر فرصت برای صحبت کردن و حرف زدن وجود دارد حتی اشیا بی جان اطراف ما نیز به صدا درآمده و حرف می‌زنند اما ما از آنها غافل هستیم و من سعی کرده‌ام با نگاهی نو به آن‌ها بپردازم.

این نمایشگاه از روز یکشنبه (۲۷ خرداد ماه) لغایت یکم تیر ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان است.

گالری شهرکتاب ابن سینا در شهرک غرب، خیابان ایران زمین، رو به روی بیمارستان بهمن واقع است.

آدینه 25 خردادماه و عکاسی در گالری‌های تهران

سرویس تجسمی هنرآنلاین: آدینه ۲۵ خردادماه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته با ۲۳ افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

آس: نمایشگاه عکس، ویدئو و چیدمان با عنوان "خواهرخواندگی" ۲۵ خرداد تا ۶ تیر ماه در گالری آس برگزار می‌شود. این گالری در نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ قرار دارد.

خانه عکاسان جوان: نمایشگاه گروهی عکس "بدون عنوان ۴ " با کیوریتوری پوریا صادقی‌یام  ۲۴ خردادماه در خانه عکاسان جوان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۳۰ خرداد به نشانی یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک 3، طبقه دوم برقرار است.

شیرین: نمایشگاه گروهی "وجود ادراک نشده" در گالری شماره یک و نمایشگاه آثار "مریم رحیمی"با عنوان "هایپر ایگو"  در گالری دو شیرین ۲۵ خرداد تا ۱۳ تیر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

فرهنگسرای ابن سینا: نمایشگاه عکس مهدی فتاحیه با عنوان "آوا" ۲۶ خرداد تا ۱ تیرماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود. این نمایشگاه به نشانی شهرک غرب، خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن سینا برقرار است.

اُ : نمایشگاه عکس سینا برومندی با عنوان "اکولوکیشن" تا ۵ تیرماه در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول ادامه دارد.

اعتماد باغ نگارستان: عکس‌های علی سبوکی با عنوان "آغوش‌ها" تا 5 تیر ماه در گالری اعتماد باغ نگارستان به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشرا، باغ نگارستان به نمایش درمی‌آید.
برپایی نمایشگاه انفرادی عکس «اکولوکیشن»
 

گالری اُ  از  ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ میزبان نمایشگاه انفرادی سینا برومندی با عنوان «اکولوکیشن» است.

 در توضیح این نمایشگاه آمده:

«اکولوکیشن ابزاری است که توسط برخی از جانوران مانند خفاش استفاده می‌شود، به این شکل که جانور با فرستادن سیگنال‌های صوتی و آنالیز امواج منعکس‌ شده‌ی آن‌ها موقعیت خود را در محیط اطرافش تشخیص می‌دهد.

در مجموعه‌ی پیش‌رو به این شکل است که در آن ناظر یا مشاهده‌گر، ارتباط خود با محیط اطرافش را بوسیله‌ی آنالیزِِ شدتِ رزونانس و اختلال در رزونانس ذرات پیرامون خود کشف می‌کند.»

سینا برومندی متولد ۱۳۵۹ تهران است و پیشتر نمایشگاه قبلی خود با عنوان «انتقال به سرخ » را نیز در گالری اُ برپا کرده بود.

بازدید: هر روز هفته به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲
ساعات بازید در ماه رمضان:  یکشنبه الی  پنجشنبه ۱۸ تا ۲۲  - جمعه ۱۶ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۵ تیرماه ادامه دارد.

آدرس: خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه‌ی اول

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی , جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۳/۲۴