انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نگاهی به برنامه نمایشگاه‌های هنری در ماه رمضان

نگارخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری در روزهای ماه مبارک رمضان میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش ایسنا، افرادی که این روزها (و در هفته میراث فرهنگی) برای بازدید از «لوور کوچک» به موزه ملی ایران می‌روند، می‌توانند تماشاگر  ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، باشند. این عکس‌ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شده‌اند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور ثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبراند»، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است که به مدت چهار ماه در موزه‌ ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه تا  ١٨ خرداد ماه در تهران و موزه ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر برپاست.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه آثار برگزیده «دومین نشان عکس مطبوعاتی سال» که ۲۳ اردیبهشت‌ ماه همزمان با برگزاری این رویداد افتتاح شد، تا ۳۰ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برقرار است.

گالری محسن

۱۱ قطعه عکس از آثار مهرداد افسری در نمایشگاهی با عنوان «چهل؛ رساله‌ای در باب سلوک زمینی» در گالری محسن به نمایش درآمده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۱ خرداد از این نمایشگاه به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ بازدید کنند.

مجموعه «چهل؛ رساله‌ ای در باب سلوک زمینی» که ایده آن بر پایه فلسفه سهروردی و حکمت اشراق استوار است، در اصل شامل چهل عکس می‌شود که در کتابی با همین عنوان منتشر شده است.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه عکس ابراهیم نوروزی با نام «روایت یک رویا» در گالری راه ابریشم برگزار شده است.

این نمایشگاه در دو بخش عکس‌های رنگی و سیاه و سفید روی دیوار رفته است. در بخش سیاه و سفید ۱۰ عکس روی دیوار خواهد رفت که بیانگر نگاه عکاس به دنیای واقعی است و در بخش رنگی نیز پنج عکس که روایت او از رویاهایش هستند به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۳ خرداد به گالری راه ابریشم واقع در بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ مراجعه کنند. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

خبرگزاری ایسنا 

واژه‌های کلیدی:  گالری , کیارستمی
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۲/۲۷