انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

ایزابل اشراقی با عکس‌هایش به اصفهان برمی‌گردد

برگزاری نمایشگاه عکاس فرانسوی _ ایرانی با نام«بازگشت به ریشه‌ها»
هم‌زمان با برگزاری هفته فرهنگی اصفهان، موزه هنرهای معاصر با چهار رخداد هنری پذیرای دوستداران فرهنگ و هنر خواهد بود.مدیر موزه هنرهای معاصر با بیان این مطلب  به سیاست ‌های تازه این فضای فرهنگی اشاره کرد و گفت: در تلاشیم که موزه را از مجموعه گالری بودن خارج کرده ، از رقابت با گالری های خصوصی بپرهیزیم و به رسالت خود یعنی برپایی نمایشگاه های بزرگ در سطح ملی و بین المللی بپردازیم.

همچنین از آثاری بهره ببریم که یک رویداد و ایده نو و معاصر داشته باشد.مهدی تمیزی در ادامه به برگزاری نمایشگاه عکس‌های ایزابل اشراقی، عکاس نامدار فرانسوی ایرانی  که آثارش در لوموند و روزنامه های مطرح اروپایی منتشر شده اشاره کرد و گفت:این نمایشگاه  با نام «بازگشت به ریشه‌ها» روز ششم اردیبهشت ساعت  چهار و نیم افتتاح می‌شود. او درباره پیشینه ایزابل اشراقی اضافه کرد:  این عکاس از پدری اصفهانی و مادری فرانسوی در اصفهان به دنیا آمد و چند سال بعد ساکن فرانسه شد. ایزابل پس از سال‌ها به زادگاهش برگشت و به عکاسی پرداخت. او در این نمایشگاه سعی دارد نوستالژی ذهنی خودش را از زادگاهش نمایش دهد.

ایزابل اشراقی دراین نمایشگاه حضور خواهد داشت و به گفت‌وگو با علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد پرداخت. همچنین ایمان صفری، سردبیر روزنامه اصفهان زیبا نیز درکنار این نمایشگاه به ایراد سخن خواهد پرداخت.برگزاری گردهمایی طراحان و معماران برای اجرای اسکیس از دولتخانه صفوی  در روز جمعه هفـتم اردیبهشت و مقارن با هفته فرهنگی اصفهان و روز معمار برنامه بعدی موزه هنرهای معاصر در هفته اصفهان بود که مهدی تمیزی از آن خبر داد. این مدیر هنری درباره روند برگزاری این برنامه بیان داشت: ابتدا معماران و طراحان علاقه‌مند در سایت،‌ اپلیکیشن یا به صورت حضوری ثبت نام می‌کنند و سپس با انتخاب ۱۵۰ نفر از بین ثبت نام کنندگان  و گذر از پذیرش نهایی در چهار دسته در یک برنامه انجام اسکیس شرکت خواهند داشت.

هر گروه با دو استاد معماری به یکی از نقاط دولتخانه برای انجام اسکیس گسیل می‌شوند: موزه هنرهای معاصر و خیابان روبه رو، میدان نقش جهان، کوچه‌‌های پشت مسجد جامع عباسی، کاخ هشت بهشت و پارک حوالی آن . آثار شرکت کنندگان نیز در همان روز داوری شده و به پنج نفر جوایزی اهدا خواهد شد.افتتاحیه نمایشگاه پوسترهای طراحان آزاد به مناسبت روز جهانی گرافیک در روز هشتم اردیبهشت برنامه بعدی بود که مهدی تمیزی به آن اشاره کرد.مـدیر موزه هـنرهای مـعاصر اصفهان افزود: مجموعه‌ای گلچین شده از پوسترهای منتشر شده گالری طراحان آزاد در طول ۱۰سال گذشته در این رویداد ارائه می‌شود. آریا کسایی و رسول کمالی نیز درحاشیه این برنامه به ایراد سخن خواهند پرداخت.نمایشگاه نکو رویان فرخار آخرین برنامه موزه هنرهای معاصر در هفته فرهنگی اصفهان است. تمیزی درباره این برنامه خاطر نشان کرد: عکس‌های ۱۶ عکاس از چهار قاره آسیا،‌اروپا ، آمریکا و استرالیا با موضوع واحد افغانستان بدون جنگ نمایش داده خواهد شد و بعد از اصفهان در دیگر کشورهای حوالی ایران و اروپایی ارائه خواهد شد. ‌ فاطیما حسینی کیوریتور و از سخنرانان این برنامه است.  همچنین یکی از سفرای افغانستان و مرتضی رضوانی روزنامه نگار و سردبیر ماهنامه برای فردا در حاشیه این رویداد صحبت خواهند کرد.

اصفهان زیبا
واژه‌های کلیدی:  ایزابل اشراقی, ریشه ها, بازگشت , اصفهان ,
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۲/۰۲