انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نمایش "همزاد" هنرمندان در یک نمایشگاه گروهی

نمایشگاه گروهی "همزاد" در فرهنگسرای شفق برپاست.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی با عنوان "همزاد" در فرهنگسرای شفق برپاست. محمد امینی کیوریتور این نمایشگاه در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: در این مجموعه سعی شده که آثار انتخابی از مدیای نقاشی، عکاسی و تصویرسازی از لحاظ تکنیک و شیوه اجرا در بالاترین سطح قرار گرفته باشند تا شاهد برپایی نمایشگاه خوبی باشیم که برآورد مثبتی برای مخاطبان عمومی و تخصصی هنر داشته باشد.

امینی افزود: در این مجموعه آثاری از ۲۸ هنرمند در شاخه‌های نقاشی، عکاسی و تصویرسازی به نمایش درآمده است که سعی شده از تعداد آثاری که هنرمندان برای فراخوان این نمایشگاه ارسال کردند، بهترین اثر انتخاب و به نمایش گذاشته شود.

گردآورنده این مجموعه افزود: در این نمایشگاه بیشتر به دو سبک مدرن و رئال پرداخته شده است. در آثار مدرن هنرمند خود را به خطوط و اشکال ثابت و واقعی محدود نمی‌کند و هرآنچه در نظر زیبا و خلاقانه است را ترسیم می‌کند، برخلاف آن که در سبک رئال هنرمند نگاه واقعی به اطراف خود دارد و در آثارش نمود عینی واقعیت را ترسیم می‌کند. تقابل این دو سبک مخاطب را به تلاش وا می‌دارد تا در ذهن خود معنای پنهان موجود در این دو را پیدا کرده و خط و ربط‌های بصری که به آن دست پیدا می‌کند را با یکدیگر مرتبط و هماهنگ سازد.

 امینی درباره عنوان این نمایشگاه گفت: همزاد، همراه همه انسان‌ها هست، ولی برای هنرمندان نمود عینی پیدا می‌کند. یعنی هنرمند با آثاری که خلق می‌کند به دنبال همزاد خود می‌گردد تا درونیات ذهنی و قلبی آن را به تصویر بکشد.

امینی ادامه داد: برترین آثار این مجموعه در نمایشگاهی با عنوان "همزاد2 "  اردی‌بهشت ماه ۹۷ در گالری "ترنج یاس" نمایش داده می‌شود و در کنار آثاری از اساتید برجسته هنر، روایت تازه‌ای از "همزاد" به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه همزاد تا ۲۵ اسفند در فرهنگسرای شفق به نشانی خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ برپاست.

هنرآنلاین

واژه‌های کلیدی:  همزاد, شفق, محمد امینی
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۲۴