انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

مجمع عمومی نوبت دوم انجمن عكاسان ايران برگزار شد

روز جمعه ساعت ١٠:٤٥ دقيقه مجمع عمومي انجمن عكاسان ايران در نوبت دوم با حضور ٧٢ نفر از اعضای انجمن  در محل سالن شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
 در آغاز هيأت رئيسه سنی با انتخاب پيشكسوتان انجمن آقايان اسماعيل عباسی، اكبر عالمی، افشين بختيار، مجيد دوخته چی زاده و سعيد صادقی تشكيل و پس از آن سيف الله صمديان رئيس هيأت مديره گزارش سالانه انجمن و دورنمايی كلي از انجمن را به استماع حاضران رساند. وي در بخشی از سخنان خود گزارشی در خصوص تشكيل كميته های انجمن، جلسات تشكيل شده در اين دوره و تأثيرات برگزاری اين دوره از ١٠ روز با عكاسان ايران را اعلام نمود. 

پس از آن افشين شاهرودی بعنوان خزانه دار انجمن گزارش مالی سال جاری انجمن را به سمع حاضران رساند و در پايان برای تراز منفی مالی انجمن به سوالات حاضرين پاسخ داد. سخنران بعدی كمال الدين شاهرخ بعنوان بازرس گزارش خود را از وضعيت يكساله انجمن قرائت  نمود. طبق سنوات گذشته گزارش مالی خزانه دار به رأی گيري گذارده شد و مورد تصويب مجمع قرار گرفت. در پايان مراسم رأی گيری برای انتخاب بازرس و بازرس علی البدل به همراه عضو علی البدل هيأت مديره پس از استماع نظرات كانديداتورها برگزار شد و آرای ذيل اتخاذ گرديد.

لازم به ذكر است آقای دکتر شهاب الدين عادل از كانديداتوری منصرف و پيام ايشان توسط مهدی رحيميان قرائت گرديد.

نتايج انتخابات جمعه ٢٧ بهمن به شرخ ذيل است:

بازرسین

١- كمال الدين شاهرخ با ٣٢ رأی  بازرس 
٢- بابك برزويه ٢۳ رأی بازرس علی اليدل
٣- كاميار كوشان ١٧ رای
علی البدل هيأت مديره
١- محسن راستانی ٣٤ رأی
٢- يدالله ولي زاده ٣٤ رأی

هيأت رئيسه سنی با مشورت دايره حقوقی انجمن از آنجائي كه رأی كانديداهای هيأت مديره مساوی بود نتيجه را به قرعه واگذار نمودند و محسن راستانی بعنوان عضو علی البدل هيأت مديره در قرعه كشی بر ولی زاده پيشی گرفت و به جمع هيأت مديره انجمن عكاسان ايران پيوست.
گفتنی است كه در رأی گيری يك رأی باطل گرديد. اين مراسم ساعت ١٤ به پايان رسيد.

گزارش بازرس انجمن عكاسان ايران قرائت شده در جلسه مجمع عمومی  نوبت دوم بهمن ٩٦ به شرح ذیل است:‌

بسمه تعالی

گزارش بازرس انجمن صنفی عکاسان ایران 
در خصوص گزارش عملکرد سالیانه و صورت های مالی ۱۳۹۶ 

با همراهی و تلاش اعضای محترم هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان ایران و حمایت های اعضای محترم و سرمایه های اصلی این انجمن یکسال دیگر بر عمر این انجمن افزود و نهال شکوفان در این عرصه به مرز یک دهه از تولد آن نزدیک شد. 
با وجود سختی ها و ناملایماتی که در این مسیر خودنمایی کرد عزم نمایندگان شما در این انجمن باعث نگردید تا حرکت رو به جلوی آن متوقف گردد. گرچه دربرخی موارد این سختی ها حرکت را به حداقل رساند ولی خللی به آن وارد نکرد و موجب شد تا در این کوره،  تصمیمات آبدیده تر شود .
اعتقاد کامل دارم به عنوان عضو کوچکی از این جمع فرهیخته که از ابتدای تشکیل انجمن در کنار هیات مدیره بودم تلاشی جز رسیدن به نقطه مطلوب در عکاسی ندیدم، شاید در مقاطعی از این یک دهه، تمایلات و خواسته های شخصی برخی از افراد آن هم بطور سهوی اهداف، برنامه ها تاثیر گذاشته و بر روح اساسنامه سایه انداخته بود ولی با درایت و تجربه،‌ مجددا در مسیر اصلی خود قرار گرفت. البته هر چه این نهال شکوفا و تنومندتر می شود خواسته های کج فکران و مغرضان و کارشکنی و مخالفت ها در این عرصه بیشتر خواهد شد، که این امری طبیعی است . 
نظارت و تلاش بنده بر این بوده تا مسیر حرکت انجمن بر طبق موازین قانونی در چارچوب اساسنامه و آئین نامه های مکتوب انجام گردد و اگر در مقاطعی انحرافی بوجود می آمد تذکرات لازم داده می شد. 
البته تاکید می کنم نیت صحیح تک تک اعضای هیات مدیره به عنوان افرادی که سال های سال در این حوزه فعالیت دارند و از مدیران، کارشناسان، علم آموختگان و پیشکسوتان عکاسی می باشند،‌ بسیاری از مشکلاتی که در سایر انجمن های حوزه تجسمی وجود دارد و بعضا امیال شخصی و گروهی به خواسته های جمع اولویت پیدا می کند در این جمع کمتر دیده شده است. 

در سال ۹۶ تعداد ۱۹ جلسه رسمی هیات مدیره برگزار که در آن موضوعات روزمره، برنامه های کوتاه مدت،  میان مدت و پیشنهادهای اعضای محترم در دستور جلسه قرار می گرفت. حضور اعضای هیات مدیره خصوصا اعضای علی البدل که با جدیت موضوعات را دنبال می کردند مثال زدنی است . 
آقای ابراهیم صافی از اعضای اصلی انجمن به دلیل کناره گیری و مسافرت جای خودشان را به آقای مجید ناگهی علی البدل اول دادند که امروز انتخابات علی البدل برای تکمیل ۳ نفر علی البدل هیات مدیره انجمن انجام خواهد گرفت . 
متاسفانه امسال در طول این چند ساله از عمر انجمن، تراز مالی منفی شده است .تراز مالی و صورت های مالی انجمن تا پایان بهمن ماه ۹۶ در ۱۵ برگ توسط خزانه دار محترم تهیه و به اینجانب واگذار گردید. آنچه که در جمع بندی گزارش مالی توسط بازرس به عرض نمایندگان و اعضای محترم انجمن رسانده می شود، شامل چند نکته است :

۱-نخست اینکه جهت برپایی برنامه ده روز با عکاسان پیش بینی جذب اعتبار و کمک مالی صورت نگرفت . 
۲-اعتماد بیش از حد به مراکز دولتی و نهادهای مربوطه در جهت حمایت های مالی 
۳- توجه نکردن و عدم ارتباط مناسب با شرکت های تجاری و موسسات اقتصادی مرتبط با فعالیت های عکاسی . 
۴-نظارت نکردن بر عملکرد دبیر محترم ده روز با عکاسان دوره ششم در چارچوب میزان اعتباری که برای این منظور در نظر گرفته شده بود . 
۵- عدم هماهنگی بخش هایی از هیات مدیره و کمیته همایش ها و تصمیمات خارج از چارچوب 

آنچه در پایان عملکرد مالی به اطلاع می رسانم  :

کشف هر گونه تقلب، تحریف در صورت های مالی انجمن صنفی عکاسان ایران در مقابل اشخاص ثالث دیده نشده، بی اطلاعی و سلیقه های شخصی موجب بروز این موارد شده است که امیدوارم تا قبل از پایان سال جاری هیات مدیره تلاش خود را برای وصول مطالبات و تعهدات مالی نسبت به افراد به عمل آورد . 

والسلام 
بازرس انجمن صنفی عکاسان ایران 
کمال الدین شاهرخ 
۲۷/۱۱/۹۶

عکس ها :‌ لیلا ابراهیمی 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران

 

 

واژه‌های کلیدی:  مجمع, عمومی, انجمن عکاسان ایران
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۲۷