انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی (‌جمعه ۹۶/۹/۲۴)‌

اختتامیه ششمین همایش ۱۰ روز با عکاسان برگزار می شود

اختتامیه ششمین همایش ۱۰ روز با عکاسان جمعه ۲۴ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ششمین همایش ۱۰ روز با عکاسان، این همایش با برگزاری نمایشگاه، کارگاه، نشست و بخش نگاه شخصی از ۱۵ آذر آغاز شد و اختتامیه همایش ساعت ۱۸ (۶عصر) روز جمعه ۲۴آذرماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

 

مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب عکس زنده یاد بهمن جلالی

وقتی کا‌ترین داوید، تاریخ‌نگار هنر و مدیر هنری مشهور فرانسوی، برای کتاب ویژۀ نمایشگاه «مروری بر آثار بهمن جلالی در بنیاد آنتونی تاپیس، بارسلونا» با او مصاحبه می‌کرد، از او پرسید که «پروژۀ بعدی عکاسی‌اش چیست؟» بهمن هم خیلی سریع و محکم گفت: «می‌خواهم به عکاسی مستند برگردم».
کا‌ترین بلافاصله پرسید: «خوب چه در سر داری؟»، بهمن پاسخ داد: «چند موضوع دارم مانند بی‌نظمی‌های شهری در تهران، در جامعه، در معماری، در ساخت وساز‌ها و آلودگی‌های بصری».
 
این بخشی از یادداشت رعنا جوادی همسر زنده‌یاد بهمن جلالی است که در تازه‌ترین کتاب منتشر شده از عکس‌های او در مقدمۀ کتاب آمده است. این کتاب که حاصل نگاه موشکافانهٔ جلالی به بافت تاریخی شهر بوشهر است با عنوان «بوشهر، ۱۳۸۵-۱۳۵۳» توسط نشر چشمه به عنوان شمارۀ نخست مجموعهٔ «خط چشم» منتشر شده است.
 
به همین مناسبت در روز جمعه ۲۴ آذر در کتاب فروشی نشر چشمه کریم‌خان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور رعنا جوادی و پیمان هوشمندزاده از این کتاب رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه عکس و سریگرافی ابراهیم حقیقی در گالری گلستان

نمایشگاهی از آثار عکاسی و سریگرافی ابراهیم حقیقی روز جمعه ۲۴ آذرماه در گالری گلستان گشایش می یابد . 

ابراهیم حقیقی طراح گرافیک، عکاس و مدیر هنری متولد ۱۳ مهر سال ۱۳۲۸ در تهران است. تحصیلات او دیپلم ریاضی سال ۱۳۴۶ و کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است. او عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران است.

وی از سال ۱۳۴۷ تا کنون طراح کتب و مجلات گوناگون بوده است. برای فیلم، سریال و نمایشهای مختلف، طراحی صحنه کرده است. برای فیلم‌ها و سریالهای زیادی تیتراژ ساخته است. نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده و جوایز زیادی را به‌دست آورده است. 

افتتاحیه‌: جمعه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۶ 

ساعت : ۴ تا ۸ 

نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه برقرار است 

نشانی گالری گلستان : دروس - خیابان شهید کماسایی - شماره ۳۴ 

برومبرگ و شانارین: «طبع و فروش در ایران ممنوع است»

برومبرگ و شانارین در اولین نمایشگاه انفرادی خود در تهران، از یکی از ستایش‌شده‌ترین نام‌های ادبیات ایران، صادق هدایت، بهره گرفته‌اند. این نمایشگاه با تمرکز بر اثر به‌یادماندنی این نویسنده، بوف کور، در گالری Ag برگزار خواهد شد. چیدمان ویدیویی، اجرا و تعدادی کتاب با چاپ محدود از اجزای تشکیل‌دهندهٔ نمایشگاه‌اند.

آدام برومبرگ (زاده ۱۹۷۰، ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی) و الیور شانارین (زاده ۱۹۷۱، لندن، بریتانیا) در لندن و برلین مشغول به فعالیت هنری‌اند.

گشایش، جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶
نمایشگاه تا ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ادامه دارد.
ساعت بازدید: ۰۰: ۱۲ ‌الی  ۰۰: ۲۰
پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها: ۰۰: ۱۶ ‌الی ۰۰: ۲۰
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان پسیان، شماره ۳

عکس‌های حمید فرامرزی در گالری ثالث

نمایشگاه عکس حمیدرضا فرامرزی هنرمند عکاس و مستندساز روز جمعه ۲۴ آذرماه در گالری ثالث گشایش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، این نمایشگاه که «سایه‌های سپید» نام دارد و به مدت یک هفته در گالری ثالث برپا خواهد بود از مجموعۀ «ادبیات» حمیدرضا فرامرزی است.

این هنرمند عکاس مجموعه‌های دیگری نیز در حوزه‌های هنری کار کرده که یکی دیگر از آن‌ها؛ «نقاشان» ایران نام دارد که شامل عکاسی از هنرمندان هنرهای تجسمی است.

فرامرزی می‌گوید: تعداد آثار در نمایشگاه «سایه‌های سپید» ۱۰۰  اثر است که اختصاص به شاعران و نویسندگان ایران دارد.

نمایشگاه «سایه‌های سپید» از ۲۴ آذرماه تا ۲۹ آذر  ۹۶ در گالری ثالث خیابان کریمخان بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه یوریک کریم مسیحی با عنوان تهران - غیر رسمی در گالری دنا

تهران، غیر رسمی
نمایشگاه انفرادی عکس
«یوریک کریم‌مسیحی» 
گردآورنده:فرشید پارسی‌کیا
افتتاحیه:جمعه ۲۴ آذر 
بازدید:۲۶ آذر تا ۴ دی
ساعت بازدید: ۱۶ تا۲۱ 
طراح پوستر: استودیو پارسی/فرشید پارسی کیا
با حمایت: قاب هفت ۰۹۱۲۴۲۳۲۳۷۶و چاپ کوفا ۰۹۱۲۸۱۲۴۴۶۱
تهران، میدان فردوسی، خیابان سپبهد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن پلاک۴ 

«خانه» نمایشگاهی از گوهر دشتی

تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی گوهر دشتی روز جمعه ۲۴ آذرماه در گالری محسن افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه که شامل چند مجموعۀ جدید گوهر دشتی است با تکنیک‌های مختلفی کار شده است.

گشایش: جمعه ۲۴ آذر از ساعت ١١ عصر تا ۹ شب
بازدید تا ۱۵ دی هر روز از ساعت ۴ عصر تا ۹ شب
گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.
آدرس: خیابان ظفر (وحید دستگردی)، خیابان ناجی، خیابان فروزان ، بلوار مینای شرقی، شماره ۴۲

برگزاری نمایشگاه بهار صمدی با عنوان " توده در حرکت "

توده در حرکت-۱
استودیو۵۱ 
افتتاحیه در گالری آران ۲۴ آذرماه ۱۳۹۶
ادامه نمایشگاه تا ۱۵ دی ماه

نشانی گالری آران :‌
خردمند شمالی کوچه دی پلاک ۱۲  
روزهای یکشنبه تا پنج شنبه ۲-۷ و
جمعه ۴-۸ 
تلفن ۸۸۸۲۹۰۸۶

نمایشگاه عکس تهران برگزار می‌شود

نمایشگاه عکس تهران با نمایش ۵۸  اثر از ۴۳ عکاس در گالری شلمان برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، مهر ماه ۱۳۹۶ گالری شلمان در راستای حمایت از هنرمندان جوان و به منظور شناسایی استعدادهای جوان عکاسی، کشف نگاه های نو و خلاقانه در این حوزه و فراهم ساختن بستری برای ورود به دنیای حرفه ای و تعامل با سایر هنرمندان هم رشته؛ نخستین فراخوان نمایشگاه عکس "تهران" را به کوشش دکتر پژمان دادخواه و علی مزارعی منتشر کرد.

نمایشگاه نمایشگاه عکس تهران جمعه ۲۴ آذر  افتتاح شده و تا ۲۹ آذرماه به نشانی خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ ادامه دارد.

 

نمایشگاه عکس «فضولی در تهران»

نمایشگاه عکس‌های آرش اکبری ‌سنه با عنوان «فضولی در تهران» از روز جمعه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۶ در نگارخانه الهه افتتاح می‌شود.

آرش اکبری سنه متولد ۱۳۶۱، هنرمند و عکاس آزادی است که آثارش طی ده سال گذشته در مجلات هنری، مسابقات، نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی به نمایش در آمده است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به حضور آثار این هنرمند در دوسالانۀ ملی عکس ایران، جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، اکسپو عکس صبا، اکسپو عکس تهران خانه هنرمندان، جشنواره عکس همراه تهران، آرت واک تهران کاخ سعد آباد، جشنواره عکس کارت پستال‌های شهری پردیس سینمایی ملت، گالری ماه مهر، گالری هفت ثمر، گالری ایوان، کافه گالری گلاب، گالری الهه، گالری زیرزمین دستان، فصلنامه هنری حرفه هنرمند و ماهنامۀ همشهری داستان اشاره کرد.
گشایش: جمعه ۲۴ آذرماه، ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز سه شنبه ۵ دی ماه ۱۳۹۶ همه روزه به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
نگارخانه الهه: تهران، بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک ۳

افتتاح نمایشگاه های عکس به گزارش هنر آنلاین

آتبین: نمایشگاه فوتو مونتاژ افسانه پلویی با عنوان "ماضی سکوت" ۲۴ آذر تا 5 دی ماه برگزار می‌شود. این گالری در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ قرار دارد. 

کافه عکس: نمایشگاه عکس جلال حمیدی با عنوان "دیوار" ۲۴ آذر تا ۷ دی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، تقاطع بلوار میرداماد، مرکز خرید اسکان، طبقه زیر همکف، پلاک۲۴  مراجعه کنند.

نات: نمایشگاه عکس آرش وکیل زاده با عنوان "پرسونای سکون" ۲۴ آذر تا ۱ دی برگزار می‌شود. این گالری در خیابان قائم‌مقام‌فراهانی، پایین تر از خیابان استاد‌مطهری، کوچه شبنم، پلاک ۳ قرار دارد.

ادامه نمایشگاه‌های گذشته:

هپتا: نمایشگاه عکس و چیدمان چندرسانه‌ای سعیده افروخته با عنوان "رشت؛ بازآرایی" تا ۲۹ آذر ادامه دارد. گالری هپتا در خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه، زنگ اول واقع است.

 

نمایشگاه عکس «مدرسه طبیعت» در ارومیه به نفع کودکان زلزله‌زده کرمانشاه

نمایشگاه عکس «مدرسه طبیعت» با مجموعه آثار عکاس رسمی مدارس طبیعت ایران در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه چهارشنبه ٢٢ آذرماه از ساعت ١۶ افتتاح می‌شود و تا ٢۴ آذر در نگارخانه هتل آنای ارومیه ادامه خواهد داشت.

پوریا قلیچ‌خانی، عکاس رسمی مدارس طبیعت ایران و دانشجوی کارشناسی ارشد محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی تهران که عنوان دانشجوی فداکار محیط زیست در ششمین جشنواره تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران را نیز داراست با وجود گذشت حدود یک‌ماه از زمین‌لرزه مخرب کرمانشاه با برپایی محفلی از آثار خود قصد دارد همدلی هنردوستان مناطق مختلف ایران را به خاطره‌ای خوش برای کودکان مناطق زلزله زده تبدیل کند.

تمام عواید این نمایشگاه در نهایت با هدف حمایت از کودکان مناطق مختلف زلزله‌زده هزینه خواهد شد.

نمايشگاه گروهي عكس "همراه طبيعت ايران "

نمايشگاه گروهي عكس "همراه طبيعت ايران " با نمايش منتخبي از آثار عكاسان طبيعت و منظره نگار ارائه خواهد شد.

طبق اعلام فرشيد احمدپور، نمايشگاه گردان اين رويداد،كريم متقي، عباس عربزاده، برديا سعادت، علي شكري، عليرضا دروچي، پيمان حامدي بهتاش، سونامويدزاه، مسعود طالبي،وحيد دل سعيد، فرشيد احمدپور عكاسان حاضر دراين نمايشگاه هستند.

عكاسان نام برده هريك با ارائه ٣اثر در اين رويداد حضور يافته اند. عكسها درسايز ٧٠در ١٠٥ سانتيمتر، چاپ ديجيتال برروي كنواس، با اديشن ٢نسخه، ارائه خواهد شد.

افتتاحيه: ٢٢ آذر ماه سال ١٣٩٦ ، ساعت ١٥ الي ١٩
مكان: نگارخانه برگ 
تهران، پاسداران، ميدان هروي، خيابان وفامنش، خيابان جمالي شرقي، عمارت عين الدوله.
لازم به ذكر است اين نمايشگاه تا ٢٩ آذر، به جز روزهاي تعطيل، از ساعت ١٠تا ١٨ براي بازديد عموم داير خواهد شد.

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۹/۲۳