انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

«مزامیر سکوت» از «حضور» می‌گوید/ نمایشگاه گروهی ۱۳ عکاس

نمایشگاه «مزامیر سکوت» با نگاهی به موضوع «حضور» و بازنمایی آن در مدیای عکس این روزها در گالری هپتا برپاست.
به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه گروهی۱۳ عکاس با نمایش ۳۸ عکس و با گردآوری کیانا فرهودی این روزها در حالی در گالری هپتا برقرار است که به گفته فرهودی این نمایشگاه حاصل شیفتگی او نسبت به سکوت است.

وی درباره ایده اولیه شکل گیری و برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه توجه به اثری است که حضور انسان بر محیط اطرافش می گذارد و تغییری که در نظم/ بی‌نظمی‌ای که پیش از او وجود داشته است، ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در واقع ایده این نمایشگاه بر اساس مفهوم یک کلمه فرانسوی شکل گرفت. کلمه « Sillage»، به معنای رد عطر فرد که پس از اینکه او جایی را ترک کرد، همچنان در محل باقی می ماند؛ اثری که هر فرد پس از گذر از هر مکان در آنجا به جای می گذارد؛ اثری گاهی موقت و گاهی همیشگی.

فرهودی بیان کرد: عکس‌های این نمایشگاه بیش از آنچه درباره سکوت باشند درباره حضور هستند، درباره ردی که از هر فرد باقی می ماند، درباره اتفاقاتی که پیش از لحظه گرفته شدن عکس در کادر عکاس رخ داده و حالا تنها اثری از آن اتفاق باقی مانده است. لیوانی که رها شده، کمدهای قدیمی، زمین های بازی و کلاس های درس و به طور کلی اثری شبح وار از حضوری انسانی که می تواند اتاق را برای لحظه ای یا حتی برای همیشه ترک کرده باشد.

در این نمایشگاه هادی آذری، آبنوس البرزی، سمیه امیری، آروین ایل بیگی، مهسا ایمانی، امید پورآذر، شقایق رئوفی، پویا شاه حیدری، سهیلا شمس، فرزانه قدیانلو، سحر مختاری، طلا وهاب‌زاده و پوریا هنرمند حضور دارند.

«مزامیر سکوت» تا ۲۵ مرداد در گالری هپتا برقرار خواهد بود.

آزاده سهرابی

خبرگزاری مهر

واژه‌های کلیدی:  مزامیر سکوت, حضور, هپتا, کیانا فرهودی
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۵/۱۵