انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نمایشگاه لحظه ناقطعی : نگاهی مطالعاتی و زیبا شناسانه درباره عکس های دهه 60 در گالری تم

 

نمایشگاه  لحظه ناقطعی : نگاهی مطالعاتی و زیبا شناسانه درباره عکس های دهه 60 کشور ( مهمترین رویداد این دهه : هشت سال جنگِ عراق علیه ایران).
گالری تِم . 30 مهر تا 19 آبان.
 
 
 
این نمایشگاه برآیند بیش از چهار ماه بررسی و کنکاش درباره عکس های جنگِ ایران و عراق است.  این نگاه صرفا زیبا شناسانه بوده و از ابتدا پیشینه تاریخی عکاسان کنار گذاشته شد و فقط آثار عکاسی ایشان مرور و بررسی شده اند.
 
 
قابلیت  "عکاس - رزمنده" برای ثبت رویداد های جنگ، سبب شده بود تا در زمان جنگ، خروجی عکاسانه آنها بیشتر منبع مستند خبری و آگاهی بخش برای افراد درگیر آن دوره باشد، تااینکه از دیدگاه هنری دیده شوند.
 
 
در بخشی از بیانیه نمایشگاهِ لحظه نا قطعی آمده است : اگر عکاس خیابانی را شخصیتی بدانیم که به واسطه‌ی مواجهه‌اش با فضاهای شخصی دیگران در یک "عمومی‌" مانند خیابان به قاب‌های ذهنی‌اش دست پیدا می‌کند، عملکرد عکاس-رزمنده‌های این مجموعه بسیار نزدیک به عکاسی خیابانی است؛ با این تفاوت که مواجهه‌ی عمیق آنها در این عمومیِ خاص (خط مقدم)، بسیار تابع شهامتشان برای نفوذ و احاطه به روح اتفاق‌های پرتنشِ جنگ است."
 
 
این مطالعه بخشی از پروژه  آکادمی عکاسی هنر های معاصر و گالری تِم برای بررسی زیباشناسانه عکاسی دهه های  60، 70 ، 80 و 90 عکاسی کشور است که دهه 60 آن با همکاری بی دریغ و ارزشمند بخش مدیریت و کارکنان محترم انجمن عکاسان دفاع مقدس سامان یافته و سازمان گرفته است.  تحقیق و  نمایشگاه گزاری (کیوریتوری )  "لحظه نا قطعی" توسط رهام شیراز مدرس عکاسی در دانشگاه و همیاری روزبه ملکی کارشناس ارشد رشته عکاسی صورت گرفته است.
 
 
شایان ذکر است، سازمان زیبا سازی شهر تهران برگزاری این نمایشگاه را صمیمانه پشتیبانی کرده است .
 
 آثار عکاس-رزمندگان : جاوید الاثر کاظم اخوان، شهید سعید جانبزرگی، شهید محسن چوبدار، احسان رجبی و مهزراد ارشدی به این مجموعه راه یافته است.
 
 
نشانی : گالری تِم .خیابان کریم خان زند، نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10
 
خواهشمند است اطلاعات بیشتر را در سایت های www.Academyca.com و  www.Theme-gallery.com جستجو فرمایند.
 
 
گالری تِم
دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سایت : www.theme-gallery.com
ایمیل: info@theme-gallery.com
اینستاگرام : @theme_gallery
تلفن : 88853771
تلفن : 88853782
تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان استاد نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۲۷