انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

یک نشست تخصصی عکاسی با محوریت جنگ

نخستین همکاری رسمی بین کاخ گلستان و موزه دولتی برلین با برگزاری نشست تخصصی عکاسی جنگ با حضور «لودگار درنتال» رئیس بخش عکاسی موزه دولتی برلین و عکاسان ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی کاخ جهانی گلستان، مسعود نصرتی - مدیر این مجموعه – اعلام کرد: نشست تخصصی «انقلاب و دفاع مقدس» قرار است چهارشنبه ۲۸ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در عمارت باب عالی کاخ گلستان با همکاری بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست تخصصی، رئیس بخش عکاسی موزه دولتی برلین و ۲۰ عکاس انقلاب و دفاع مقدس مانند جاسم غضبانپور، امیرعلی جوادیان، سعید صادقی، سیدعباس میر هاشمی، حسن قائدی، محسن راستانی، فرهاد سلیمانی حضور دارند و درباره تجربیات خود گفت‌وگو می‌کنند.

نصرتی با بیان این‌که «لودگار درنتال» در این نشست درباره «پایان جنگ جهانی دوم در آلمان» سخنرانی و بخشی از آثار موزه برلین را که با موضوع جنگ است معرفی می‌کند، ادامه می‌دهد: آلمان مجموعه غنی از عکس‌های جنگ جهانی اول و دوم را در موزه دولتی عکس برلین دارد، همچنین علاوه بر این برای برگزاری یک نمایشگاه تخصصی از عکس‌های آلبوم خانه کاخ گلستان در موزه برلین در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: پاییز سال ۱۳۹۶ نیز نمایشگاهی با عنوان «مکاشفه و تماشا» با پشتیبانی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین و با همکاری عکاس سرشناس آلمانی «هانس برگر» در کاخ گلستان و در شهرهای قم، اصفهان، مشهد و برلین نیز برگزارشد.

خبرگزاری ایسنا
واژه‌های کلیدی:  گلستان, کاخ, برلین, جنگ, لودگار درنتال, مسعود نصرتی,
تاریخ خبر: ۱۳۹۸/۰۱/۲۷