انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

رونمایی از کتاب «عکاسان جنگ»/ آثار در معرض نابودی را نجات دهیم

مراسم بزرگداشت سید مرتضی آوینی به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد شهادت این هنرمند همراه با آیین تجلیل از هنرمندان دفاع مقدس، عصر دیروز در بنیاد روایت فتح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت مقام شهید سید مرتضی آوینی همزمان با بیست و چهارمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم و همچنین بزرگداشت شهید سعید یزدان‌پرست، عصر سه شنبه ۲۰ فروردین در بنیاد روایت فتح برگزار شد. اجرای این مراسم بر عهده حسن سلطانی بود و اجرای ۲ قطعه موسیقایی توسط گروه «طوبی»، اجرای یک قطعه نمایشی با موضوع شهادت سید مرتضی آوینی و همچنین رونمایی از کتاب عکس «عکاسان جنگ» از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

سید محمد نادری رئیس بنیاد روایت فتح و سردار علیزاده فرمانده سپاه دیواندره در دوران جنگ تحمیلی به ذکر سخنانی درباره مقام شهید سیدمرتضی آوینی و شهید سعید یزدان‌پرست پرداختند.

در کنار این مراسم کارگاهی هنری توسط محمود آزادنیا برگزار شد که این هنرمند همزمان با برگزاری مراسم به خلق اثری هنری پرداخت.

یکی از بخش‌های ویژه این مراسم، تجلیل از هنرمندان فعال در عرصه دفاع مقدس بود که در این بخش از بهرام محمدی فرد، پرویز رمضانی، حسین مسافرآستانه، محمدعلی باشه آهنگر، محمدرضا ابوالحسنی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی تجلیل به عمل آمد.

در بخش پایانی مراسم نیز از کتاب «عکاسان جنگ» شامل تصاویری از سال‌های دفاع مقدس که توسط محمدحسین حیدری از عکاسان دوران جنگ تحمیلی گرفته شده‌اند، رونمایی شد.

 

حیدری بعد از رونمایی کتاب، اظهار کرد: عکس‌هایی که دیده می‌شود تجربه یک روز از ۱۰۵۶ روزی است که در جهبه بودم و عکاسی کردم.

این عکاس باسابقه جنگ افزود: وقتی وارد جزییات تاریخ‌مان می‌شویم، با ثانیه به ثانیه‌اش زندگی کرده‌ایم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که مسیر انتشار کتاب‌های «عکاسان جنگ» ادامه پیدا کند و آثاری را که در این زمینه در معرض نابودی هستند، نجات دهیم.

 

خبرگزاری مهر

واژه‌های کلیدی:  دفاع مقدس, عکاس, حیدری,
تاریخ خبر: ۱۳۹۸/۰۱/۲۱