انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی (‌جمعه ۹۷/۱۲/۲۴)‌


اختتامیه شانزدهمین جشن تصویر سال در خانه هنرمندان

شانزدهمین جمعه تصویری‌ها ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۷ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین،  آیین پایانی شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با اجرای حبیب رضایی و غزل شاکری و اجرای موسیقی زنده  سامان احتشامی، سایه و صدا سُدیفی همراه است.

مراسم از ساعت ۱۵:۳۰ با عکس گروهی و "جاده تصویری‌ها" در مقابل پرده سفید در حیاط خانه هنرمندان آغاز و از ساعت ۱۷ مراسم پایانی و اهدای جوایز جوانان زیر ۲۵  سال (جایزه محسن رسول‌اف) در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم و نیز معرفی و اهدای جوایز بخش‌های ویژه عکاسی: یزد؛ شهر جهانی، ایران ما، موبایلی، تصویر محرومیت در تالار شهناز و ناصری  برگزار خواهد شد.

در آیین پایانی دومین "جایزه وحید ابد" برای عکاس منتخب مطبوعاتی سال که نقش و فعالیت ویژه‌ای را در رویدادهای مهم ایران و جهان داشته است، در شانزدهمین دوره‌ی جشن تصویر سال اهدا می‌شود.

عکاس منتخب از میان شرکت‌کنندگان این دوره در بخش عکاسی (جوان و آزاد) ازسوی هیات داوران تصویر سال انتخاب و اعلام خواهد شد.

نمایشگاه گروهی عکس «روزمرگی» در اتریش

نمایشگاه عکس «روزمرگی» برگرفته از آثار هفت عکاس ایرانی است که در شهر گراتس کشور اتریش برگزار می‌شود. کیوریتوری این نمایشگاه را مریم محمدی بر عهده داشته و آثارش در کنار آثار سارا ساسانی، اعظم شادپور، سمانه غلام‌نژاد، نازلی عباسپور، مریم مجد و مهناز میناوند به نمایش گذاشته شده‌اند.

مریم محمدی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته عکاسی و مدیا از کشور اتریش است و طی ده سال فعالیت هنری و پژوهشی خود در این کشور، نمایشگاه‌های عکاسی و پروژه‌های هنری متعددی را در کارنامه خود دارد.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه در آثار خود، به زندگی روزمره و مسائل مرتبط با مفهوم روزمرگی پرداخته‌اند. مشخصه اصلی این نمایشگاه این است که علیرغم مشترک بودن موضوع محوری، این نمایشگاه، طیفی از عکس‌های مستند تا عکس‌های صحنه‌پردازی‌شده را شامل شده و جنبه‌های مختلف این مفهوم پیچیده‌ی دنیای امروز در این آثار به تصویر کشیده‌ شده‌اند. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه با وجود اینکه همه در یک جغرافیا متولد شده، پرورش یافته و زندگی کرده‌اند، توانسته‌اند در آثار خود تفاسیر متفاوتی از «روزمرگی» را ارائه کنند.

در کنار نمایش آثار، رویدادها و کارگاه‌‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود که از این میان می‌توان به بحث و گفتگو در خصوص روزمرگی در شرق، واکاوی روزمرگی در غرب طی دوران مختلف و برگزاری تور نمایشگاه توسط کیوریتور برای دانشجویان رشته‌های مختلف اشاره کرد.

این نمایشگاه از ۲۲ اسفند ۹۷ تا ۵ اردیبهشت ۹۸ در انستیتوی علوم آسیایی آفرو(Afro) شهر گراتس اتریش برگزار می‌شود.

نمایشگاه «تصویر کوچک، آینه بزرگ: ۱۳۹۷» در گالری ای جی

گالری ای جی چهارمین دوره نمایشگاه «تصویر کوچک، آینه بزرگ» را برگزار می‌کند‫.‬ به دنبال موفقیت سال‌های گذشته، این نمایشگاه به رخدادی سالانه تبدیل شده است و در پایان سال هجری شمسی برگزار می‌شود‫.‬ تمام آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه در ابعاد زیر ۳۰ سانتیمتر خواهند بود.‬‬‬‬‬‬

هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه امسال به ترتیب الفبا عبارتند از‫:‬ آبنوس البرزی، مریم تخت کشیان، حامد جابرها، بهزاد جایز، فردید خادم، شهرزاد درفشه، مهر علی رزاق‌ منش، مریم رحمانیان، غزاله رضایی، علی زنجانی، مریم زندی، ماهور زهرایی، مجید سعیدی، مرتضی سورانی، کامران شیردل، متین عابدی، بابک کاظمی، امیر حسین کردونی، عباس کوثری، هنگامه گلستان، سیاوش گودرزی، روزبه ملکی، حنا میرجانیان، حسام یکتا و پیمان هوشمندزاده‫.

نمایشگاه ساعت ۱۲ روز جمعه ۱۷ اسفند ماه افتتاح و با چیدن سفره هفت سین شروع خواهد شد‫.‬‬‬‬

افتتاح: جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، از ساعت ۱۲ الی ۲۱ 
بازدید: تا ۲۴ اسفند از ساعت ۱۷ الی ۲۱
گالری ای جی: خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، شماره ۴۳

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۲/۲۳