انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نمایشگاه "عکس‌های فتوریسم" در صبا

نمایشگاه تازه‌ترین تجربه‌های هادی ابری در نگارخانه فرشچیان برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیین گشایش نمایشگاه "عکس‌های فتوریسم" شامگاه دوشنبه ۶ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور علاقمندان در نگارخانه استاد فرشچیان موسسه صبا برگزار خواهد شد.

هادی ابری در این نمایشگاه ۶۰ اثر خود در حوزه فتوریسم را ارائه خواهد کرد.

علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه می‌توانند همه روزه تا ۱۳ اسفند ماه  به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به موسسه صبا نگارخانه استاد فرشچیان  واقع در خیابان طالقانی خیابان برادران شهید مظفر پلاک ۱۲۵ مراجعه کنند. 

در بیانیه این نمایشگاه آمده است که : 

عکس هایی شبح مانند و متحرک که حرکت و فوتوریسم را به دیده و ذهن بیننده، تداعی می کنند همراه با تداخل رنگ ها، مرزها و دوری از فرم های خشک و تکراری، چنان جذابیتی را برایم ایجاد کردند که با ثبت هر عکس، حس خلق تابلوی نقاشی پر حس و پیچیده را داشتم و شعف و شادی درونی ام در این پروسه را با بیننده عکس ها تقسیم شده می یافتم .
علاقه و کار توامان من در نقاشی وعکاسی باعث گردیده که آثار فوتوریسم عکاسی ام به نقاشی نزدیک باشد به حدی که بسیاری از بینندگان همچنین همکاران و همدانشگاهیان سی سال پیش من با دیدن هر اثرنقاشی یا عکاسی ام ، با تردید می پرسند این نقاشی است یا عکس ؟ استاد حمید باروزه دراین مورد می گوید : * " کلمه فتوگرافی در زبان لاتین به معنای نگارش با نور است ، کارهای هادی ابری به معنای واقعی کلمه ، نقاشی با نور هستند ."

این برای خودم که سال ها سبک های هنری جهان را تدریس می کنم ،  نیز خوشایند و دلنشین واز طرفی پدیده ای نو ، بحساب می آید . در سبک فوتوریسم حرکت به هر صورت نمایان است و تصاویر ثابت و منجمد نیستند.  
● این ها از یک طرف و از طرفی دیگر، اصل نسبیت اینشتین و قبل از آن گالیله، همچنین ناپایدار بودن بسیاری از عوامل طبیعی، جوی، خصوصیات فیزیکی، روحی و روانی انسان ها، همه تاکیدی برتغییر مداوم اشیاء و موجودات واجتناب ناپذیری آن ها می باشد، و این ناپایداری در عکس ها قابل مشاهده است .
●  در عکس هایی که مشاهده خواهید نمود خطوط، فرم ها، رنگ ها، نورها، سایه ها، بافت ها، اندازه ها و ... همه در هم رفته و در حال حرکت و ناپایدار است که تلاشی در مسیر خلق زیبایی، تحرک و فاصله گرفتن از تکرار  مناظر طبیعی در عین حفظ حس طبیعت و جامعه پیرامونی ما است .
● برخود فرض می دانم که از مساعدت ، راهنمایی و کمک در انتخاب آثار برای نمایشگاه از عکاس شهیر کشور، استاد سعید محمودی ازناوه قدردانی و صمیمانه سپاسگزاری نمایم .
● همچنین از استاد مسلم گرافیک محمد علی سپهر افغان مدیر هنری در همراهی و یاری برای طراحی اعلان نمایشگاه  کمال تشکر را دارم.
● از زحمات سرکار خانم مهندس مرضیه حسام زاده مدیر تبلیغات ، قدردانی می کنم.
 
هادی ابری . ۲۷ بهمن  ۱۳۹۷

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 
واژه‌های کلیدی:  هادی ابری , فرشچیان, فتوریسم,
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۲/۰۱