انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۷/۱۱/۲۶)


نمایشگاه گروهی عکس کیاسر


نمایشگاه عکس « کیاسر »  با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی ، معماری  و مناظر ،  ۲۶ بهمن ۹۷ روز جمعه  در شهر تاریخی کیاسر افتتاح می شود . مهدی معصومی گرجی ، مسئول خانه عکاسان حوزه هنری مازندران و دبیر همایش تخصصی روز جهانی عکاسی عکس های این نمایشگاه  حاصل همایش و سفر تخصصی عکاسی۲۶  مرداد  که به همت حوزه هنری مازندران و با همکاری شهرداری کیاسر و همراهی پایگاه عکس چیلیک  به مناسبت روز جهانی عکاسی برگزار شده بود 


در این نمایشگاه ۷۳ اثر از ۴۷ هنرمند عکاس درابعاد ۳۰ در۴۰  و ۴۰ در۶۰ رنگی وسیاه سفید به نمایش گذاشته می شود . 


عکاسان شرکت کننده : مریم رسولی ، زهرا محمدی ، فاطمه اسدیان ، الهه اَسودی ، حسین بهرامی ، حامد پراکند ، عقیل تشکری ، سبیکه جهان بیگلو ، آمنه حبیب پوریان ، امیر حسین حیاتی ، حسین خادمی  ، سوسن شکری ، ابراهیم رفیعی ، امیر شهیدی ، میکائیل صادقی ، اصغر عالیشاه ، محسن غلامی ، علی فلاح زاده ، علی کاکویی ، فروغ کاویانی ، علی اکبر شیخی ، ابراهیم فلاح ، منصور معصومی سنگ تراشانی ، داریوش منصوری ، مجید نیکجو ، مصطفی نیک نقش ، حدیث هاشمیان ، حسین عصاری آرانی ، منصوره حجار منش ، اعظم حشمتی ، آرین جوادیان ، مریم خداوردی ، جلال میرزایی ، سید محمد موسی زاده ، حمیده نظری ، ندا رهگذر ، مهدی راست قدم ، مهدی سروی ، سید مهدی طباطبایی ، مهدی یوسفی ، مهدی معصومی گرجی ، میر صفی اندیکلایی ، سید رضا هاشمی ، علی سلحشور ، ابراهیم باقر لو ، امیر جوادیان و علی اسماعیل زاده کنعانی  . در این نمایشگاه از 6 عکاس برگزیده با اهدای جوایز تقدیر به عمل می آید.

افتتاحیه ۴مین نمایشگاه ملی عکس نگاه

در فراخوان این نمایشگاه که به مدت زمانی یک ماه مهلت ارسال بود، تعداد ۴۳۵۸ اثر از ۵۰۸  عکاس از سراسر کشور به دست ما رسید و در داوری که توسط اساتید محترم: پریناز ملکی، سارا مهرورزی، نازنین رودکی، بهاره دلنواز، ندا باقرپور، کیومرث امیری، خسرو شیرین بیان، الناز پیردوست و لاله سلیمانی  انجام شد، بین این آثار تعداد ۲۲۱ اثر از ۱۰۷عکاس به انتخاب و تایید نهایی رسید که اسامی شرکت کنندگان برگزیده به شرح ذیل می‌باشند:


آتنا قنبری - آتنا نادیگو - آتوسا جعفریان آرمان رنجبریان - آرین گودرزی - الهام شمعونی -الهه شیخ الاسلامی نسب- امیرحسین غلامی- امیرحسین گروسیان- بابک عطاریان- بنفشه سلامات- بهاره ململی- پرستو رضایی- پرنیا احمدی- پریا لطیفی- پریسا چراغی - پریسا ریاحی وفا- پگاه کلاه کج- پگاه وفاجو - جواد بهمئی - حامد خورسند - حامد نیسی - حدیث بهرامی پور- حسین خزایی- حسین قاسم زاده - حمید طهرانی- حمید واحدی - راحله عامریان - رامل صادقی - رضوان خوش صفت - رضوان نسب پور - رعنا حموله - روناک ماسبی نیا - زهرا احمدی - زهرا حافظ فرقان - زهرا حسینی نژاد - زهرا مطلبی زهره ارجمند - زهره مدرسی- زینب زرگران خوزانی - سپیده مظاهری - ستایش زمانی - سمانه صیفوری - سمیه طالبی - سمیه عباسی - سید احمد پژوهنده - سیده آفاق محسنی موسوی - شرمین زلکی نژاد - شقایق اسماعیلی - شقایق قربان زاده - شکوه فریدفر - شمیمه عباده اهوازی - صابر کفاشی اصل - صوفیا ولی زاده - طاها عفراوی - عاطفه محمدی اهوازی - علی فلاحی عقیلی - علی محمدزاده - فاطمه تجددمنش - فاطمه جلالی - فاطمه ستاره - فاطمه عسکرزاده- فاطمه غانمی - فاطمه قدرت - فرنوش رستمی - فروغ محمودی راد - فریماه فروغی - فهیمه رضایی - کیمیا خدابخش - مبینا ضیایی- مبینا مدح گرزاده - مبینا نژاد حلافی - محبوبه دشتی - محسن محمدی - محمدامین جامعی - محمدامین کیامحمدی - محمدعلی مقنی زاده - مرضیه سورمه  - مریم باقری - مریم زرگری - مستانه بدیرنژاد - معصومه رضایی فریدونی - معصومه ستاره - منا نبگان - مهدی بحری -مهدی عاملی - مهسا بخیت - مهسا شباب - مهشید وحدتی - مهنام نسیمی زاده - مهنوش اورک - میثم بریحی -  مینا جوادی نازنین دهقان - نازنین زمانی - نازنین طیبی - نازنین هنربخش - ناهید قیصربازفت - نجوا میرزایی - نرگس امیری - نگار کرمعلی عطار - نگار مختاری - نگین جهان بین - نوشین توحدی - هدیه حاتم - هستی حسن زاده - ویدا مهین پو
در این نمایشگاه تمامی آثار قابل فروش می‌باشند.
این نمایشگاه 4 شرکت کننده منتخب خواهد داشت، که به هرکدام از آنها یک تندیس و یک کارت هدیه ۲۰۰۰۰۰تومانی تعلق خواهد گرفت
افتتاحیه نمایشگاه تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۹۷ ساعت ۱۷   و اختتامیه تاریخ  ۳۰ بهمن ماه ۹۷ ساعت ۱۸ می‌باشد
بازدید از ۲۴ بهمن ماه الی ۳۰ بهمن ماه ۹۷ ، همه روزه ساعت ۱۵ الی ۲۰ است (روز جمعه تاریخ ۲۶  بهمن ماه ۹۷نمایشگاه تعطیل است)
مکان برگزاری: اهواز - جاده ساحلی کیان‌پارس – کتابخانه مرکزی استان خوزستان
دبیر اجرایی این نمایشگاه آقای بابک جاودانه از تمام علاقه‌مندان و شهروندان عزیز دعوت می‌نماید جهت حمایت و ترویج فرهنگ، هنر و هنرمندان در این نمایشگاه حضور به‌هم رسانیم

وی افزود از همه‌ی دوستانی که در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته‌اند به ویژه: هیات محترم داوران / دبیرستان غیردولتی دارالفنون / کتابخانه مرکزی استان خوزستان / حوزه هنری استان خوزستان / اداره کل پست استان خوزستان / مدیریت محترم چاپ و تبلیغات چیستا / خانه طرح و چاپ محمد / مدیریت محترم چاپ عرشیان و از کلیه عزیزان و شرکت‌کنندگان محترم که برای ما آثار ارسال کردند و هم‌چنین اعتمادی که به ما داشته‌اند بی نهایت سپاسگزاریم

امیدواریم حضور شما پشتیبانی برای ما جهت برگزاری نمایشگاه‌های بعدی باشد، حضور گرمتان مایه افتخار و دلگرمی هنرمندان است.
کانال و پیج اینستاگرام ما: PhotoGalleryAhvaz

انتشار کتاب «گیسوانم در باد» مریم زندی

همزمان با انتشار کتاب «گیسوانم در باد» مراسم امضای کتاب توسط مریم زندی، عکاس کتاب در شهرکتاب آرین برگزار خواهد شد.
این کتاب با ۶۰ قطعه عکس، یادآور خاطرات روزهای خوب مریم زندی است که خودش این عکس‌ها را سیاه‌مشق‌هایی در روزهای دور می‌داند. در زمانی‌که نمی‌دانست عکس خوب چیست و نگاه عکاسانه کدام است، از چه چیزی و چگونه و به چه دلیل باید عکاسی کرد. 
مراسم جشن انتشار و امضای این کتاب در عصر روز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۵ تا ۸ بعدازظهر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه عکس پویا شاه جهانی در گالری نگاه

نخستین نمایشگاه عکاسی پویا شاه جهانی با عنوان «ساجده» از ۲۶ بهمن ماه در گالری نگاه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه ۲۲ فریم عکس سیاه و سفید با محوریت «زن» به نمایش در خواهند آمد . شاه جهانی در بیانیه نمایشگاه می نویسد:

«نام خود را یکبار می‌نویسم، یکبار به آن نگاه می‌کنم، یکبار دیگر به آن محیط و جغرافیا میدهم… و جز این، دیگر همه چیز فُرم است و صورت‌های نهایی آن.
فرم‌ها و هاله‌ی صورت‌ها که همچون تَرکه‌ی یک درخت خیس، می‌تواند درون یک قاب‌ ثبت و ضبط شود. ضربه و شلاق بزند، مکث کند و نام‌های عام را، خاصیت ببخشد، خاص کند!
نامی که شاید در آن صورتِ مکتوب، نام‌های بسیار باشد و حالت زمانه. زمان و زمانهای که مشخصن به یک «تو»، به یک ضمیر آشنا اشاره می‎کند و دور میشود. از خود و مرزهای درون قاب بیرون میزند؛ گاهی در سایه مینشیند و گاهی در نور. نورانی میشود و این فعالیت ِثبت نور است.
با این شرح، این عکس‎ها دیگر بی نام نیست. خلق الساعه، نسبتی است که گذشته و حال را، بر آن فرم‌ها و هاله‌ها، متمرکز می‌کند و از محیط و پیرامون آن، گوشت و خون ثابت مانده در عکس (تصویر) برمی‌خیزد و به نام خود، پوست را قواره‌ی یک تن زنانه می‌کند. زنانگی که ظرفیت همزیستی و زیست با دیگری است. زیست ادامه‌دار و حیات دنباله‌رو ِ آن.
به ماند که آنچه از گذشته می‌آید ماندگار است و آنچه از گذشته باقی است، قرار امروزِ یک ضمیر: ضمیر مشترک هرآنچه که دیدنی است و قابل رویت. قابل روایت در جهت زبان تصاویر. 
پس، سلام ای امضای زمانه‌ی مشترک! سلام ای طُرفه و معنون مانده بر این فُرم‌ها و فِرم‌های ماندگار. سلامی ای جلای زنانه!

ماندنی را در اثبات نور دیدم و به رسم ذرات مانده‌ از آن گذشته، یک واحد نشان‌دار را قرار ِ یادبود نور اعلام کردم. یاد بود ِنامی از نام‌ها که با سایه روشنهای خود خصلت کلمات را روشنایی می‎بخشد و به درون عکس می‎خزد.
و به دور از این معرفگی، گذشته بماند برای ازدحام و جمعیت بیشمار آن.

القصه، زین پس در یک شهر، در یک خیابان، در یک کوچه، در یک خانه، در کنار آن ساعت همیشه روی دیوار، در کنار آن میز و صندلی‌ها؛ یک قاب و یک عکس بر دیوار است که همیشه نام معروف آن امضای آن فرم‎های تنانه است و نامی رخ داده بر افق اتفاق! و درست همان‌جا، آنجا خواهد ماند؛ بی‌دخالت حافظه و گذشته، و یا آینده‌ی این روزها و آن شب‌ها. آن آدم‌ها ‌و آن باید و نبایدها…
بر ضمیر ما یک فِرم عکس اثبات بودن در آن بیرون است، دقت چگونه بودن؛ حالا که خیره به دورن قاب نگاه می‌کنیم!»

گشایش: جمعه ۲۶ بهمن ماه، ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید: تا چهارشنبه ۷ اسفند ماه، ساعت ۱۶ تا ۱۹
گالری نگاه: خیابان مطهری، خیابان جم ( فجر )، خیابان غفاری، نبش لاجوردی، پلاک ۶۴

نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره‌ی تئاتر فجر برپا می‌شود

نمایشگاه عکس و پوسترِ سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر ۲۳ بهمن در مجموعه‌ی فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، نمایشگاه مسابقه‌ی عکس و پوستر تئاتر جشنواره‌ی سی و هفتم روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۶ در مجموعه‌ی فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود.

نمایشگاه مسابقه‌ی عکس در گالری لرزاده این مجموعه‌ی فرهنگی هنری و نمایشگاه مسابقه‌ی پوستر در گالری فرشچیان این مجموعه برپا می‌شود.

مسابقه‌ی عکس سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به مدیریت سیامک زمردی‌مطلق و داوری رضا معطریان، عباس کوثری و هادی نوید و همچنین مسابقه‌ی پوستر به مدیریت ابراهیم حسینی و داوری فرزاد ادیبی، ساعد مشکی و صالح تسبیحی در جریان است.

۶۱ اثر و پنج مجموعه از ۳۴ هنرمند طراح، به بخش مسابقه‌ی پوستر راه یافته‌اند و مجموعه‌ی ۶۴ عکس از ۴۵ عکاس به بخش مسابقه‌ی عکس که به ترتیب تحت عنوان کتاب «اعلان» و کتاب «لحظه‌ی جادویی» توسط سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به چاپ رسیده‌اند.

اعلام اسامی برگزیدگان و اهدای جوایز مسابقه‌ی عکس و پوستر تئاتر جشنواره‌ی سی و هفتم در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر انجام می‌شود.

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از ۲۲ بهمن تا چهار اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

برج آزادی میزبان نمایشگاه "همنشینی" می‌شود

نمایشگاه آثار عکس سمیرا موسوی با عنوان "همنشینی" از ۲۴ بهمن در نگارخانه آیینه برج آزادی برپا می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی برج آزادی، سمیرا موسوی دانشجوی دوره تحقیقاتی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه توکیو است.

نمایشگاه عکس "همنشینی" تلاشی است برای ارائه قاب­های مختصری از شیوه­ های گوناگون ایجاد هماهنگی در فضاهای شهری و نیم­ نگاهی به برخی از روش­های مواجهه با تنوع کالبدی و کارکردی بناها در مناظر شهری ژاپن. تلاش عکاس در این مجموعه  ارائه نگاهیست پرسشگر و به دور از هیجان یک گردشگر یا تعصب یک شهروند، در جستجوی پاسخ­ هایی معمارانه برای دغدغه‌های مشابه در ایران.

این نمایشگاه شامل ٣٣ اثر بوده که در طول سال‌های ٢٠١٢ تا ٢٠١٦ در شهرهای مختلف ژاپن گرفته شده‌ اند. جمع آوری و آماده سازی آنها نیز حدود شش سال به طول انجامیده است. محوریت موضوعی این آثار بر مفهوم همنشینی معماری سنتی و مدرن در ژاپن در چند سال اخیر استوار است.

نمایشگاه عکس "همنشینی" از ۲۴ تا ۳۰ بهمن در برج آزادی برپاست و علاقمندان می توانند همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.



نمایشگاه های عکس آخر هفته از نگاه هنرآنلاین


 آدینه ۲۶ بهمن‌ماه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته با ۵۹ افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند. 

آریا: نمایشگاه چیدمان عکس حامد انوشه با نام "متن" ۲۶ تا 28 بهمن در گالری آریا به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک۱۰ برقرار است .

امکان: نمایشگاه عکس محسن شاهمردی با عنوان "بازگشت" ۲۶ بهمن تا  ۱۳  اسفندماه در گالری امکان واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوم، پلاک ۳، زنگ یک برپاست.

تم: نمایشگاه آثار دانش آموختگان آکادمی عکاسی مدرسه هنرهای معاصر با نام "داستان مادر" ۲۶ بهمن تا ۱۲ اسفند در گالری تم برگزار می‌شود. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک  ۱۰ قرار دارد.

خانه عکاسان جوان: گروه هنری موتیف، نمایشگاه "آرت لاین ۳ " را  ۲۵ بهمن تا اول اسفندماه در گالری خانه عکاسان جوان به نشانی یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳ ، طبقه دوم برپا می‌کند.

داج: نمایشگاه گروهی عکس با گردآوری شادی قدیریان ۲۶ بهمن تا ۲۴ اسفند در نگارخانه داج به نشانی الهیه، گلنار، پلاک ۶۸ برپاست.

دنا: نمایشگاه گروهی عکس "چون باد می‌وزی بر گیسوان نداشته‌ام" با گردآوری حمید جانی‌پور ۲۶ بهمن تا ۱ اسفند ماه در گالری دنا برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ ، طبقه ۲ مراجعه کنند.

رواق هنری میلاد: نمایشگاه گروهی "پرسه در هنر 2" با آثار نقاشی، حجم، عکس و خوشنویسی ۲۵ تا ۲۹ بهمن در گالری رواق هنری میلاد، به نشانی برج میلاد تهران، گالری شرقی گذرگاه برپاست.

گل‌های داودی: نمایشگاه گروهی عکس "شات‌های ناگهان" ۲۶ بهمن تا ۱  اسفند در گالری گل‌های داودی به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

نظرگاه: نمایشگاه عکس ژولی برونت ۲۶ بهمن تا ۱ اسفند در گالری نظرگاه به نشانی خیابان آزادی، خیابان دکتر قریب، شماره ۲۳ برگزار می‌شود

نگاه: نمایشگاه عکس پویا شاه‌جهانی با نام "ساجده" ۲۶ بهمن تا ۸ اسفند ماه در گالری نگاه برپاست. این گالری در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.

هفت ثمر: نمایشگاه عکاسی فرهاد عزیزی با نام "چاپ صمغ و بیکرومات"  ۲۶ بهمن تا  ۱ اسفند ماه در گالری ۷ ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 برپا است.


نمایشگاه «روایت‌های کف خیابان» در پروژه‎های آران

جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ نمایشگاه «روایت‌های کف خیابان» آثار نسترن صفائی با کیوریتوری ماهور طوسی در پروژه‎های آران برگزار می‎شود.

ماهور طوسی در بیانیه می‎نویسد:

روایت‌های کف‌ خیابان چهار مجموعه را شامل می‌شود: به تهران، انقلاب آزادی-آزادی انقلاب، پاشنه بلند و روایت‌های کف‌ خیابان. آنچه فراهم آمده است کلان روایت‌های نادقیق درباره شهر نیست بلکه تجربه شخصی هنرمند در خلال پرسه‌ زنی‌هایش در شهر است. این‌ بار جنبه‌های دیگری از پرسه‌ زنی در آثار هنرمند نمایان می‌شود؛ او رهگذری ناظر و ساکت نیست که ساده از کنار حوادث می‌گذرد و یا شرم و دیگر موانع ساختاری اجتماعی فرهنگی مانعش می‌شود، بلکه ناظر هوشیاری است که وقایع را ثبت می‌کند و تجربه‌های آنی و شخصی‌اش را با به اشتراک گذاشتن با دیگران به تجربه‌هایی جمعی و تبادل پذیر مبدل می‌کند. هر کدام از چهار مجموعه ذیلِ (حق به شهر) فهمیده می‌شوند؛ به اشتراک گذاشتن تجربه‌های آزار خیابانی، مطالبه داشتن از شهر، بزرگ‌. نمایی اشیا دفرمه شده کف خیابان و جز آن، عادی زدایی از معضلات شهری و تعلق یافتن و مشارکت در امر شهری است.

تعلق یافتن به شهر با حرکت در شهر، حضور در آن، احساس آرامش و داشتن فضاهای مناسب برای خود ممکن می‌شود. حق به شهر از طریق فضاهای مناسب شهری محقق می‌. شود و بین فضا و حق رابطه مستقیم برقرار است. شهر، هم در ساحت فیزیکی و هم اجتماعی تعلق کمتری به شهروندان یافته است و کمتر متناسب با مشارکتشان در آن است و این به معنای کاهش حضور شهروندان، خاصه زنان در شهر و نادیده گرفته شدن آنها در طراحی شهری و بی‌توجهی به حق به شهر است.

روایت‌های کف خیابان شکل فعالانه‌ای‌ است از حضور در شهر، پیوندی است بین زندگی روزمره در حوزه خصوصی با حوزه عمومی، دعوتی است برای مداخله شهروندان، در حوزه شهری که از منظر یک هنرمند به مسئله حق به شهر می‌پردازد.

گشایش: ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید: روزهای عادی به جز روزهای شنبه، ساعت ۱۳ تا ۱۹ 
پروژه های آران: خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ – ۶۶۷۰۲۲۳۳


روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی , جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۲۵