انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نمایشگاه عکس "تبارآتش" همزمان با اربعین حسینی گشایش می‌یابد

نمایشگاه عکس "تبارآتش" با عکس های آیینی و عاشورایی ۱۶ آبان در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، نمایشگاه "تبارآتش "با نمایش عکس‌هایی از علی سلیمانی سنت عزاداری و آیین گِل عزاداران را در روز عاشورا در شهر خرم آباد به تصویر می کشد و تا ۳۰ آبان برای بازدید عموم برپاست .

مردم خرم آباد هر ساله همزمان با عاشورای حسینی در مراسمی کهن " آیین گِل" و "چمرانه" در عزای امام حسین (ع) لباس سیاه بر تن می‌کنند و سر و تن خود را به گل متبرک روز  عاشورا آغشته و اوج عزای خود را با اجرای این آیین ها به نمایش  می گذارند .

آیین گِل مراسمی دیرینه به یادگار مانده از پیشینیان قوم لُر که مردم خرم آباد روز عاشورا در غم ، ماتم و عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبداله حسین (ع ) انجام می دهند .خاکی ترین آیین عاشورایی جهان و اوج ارادت و خالصانه ترین سنت عزاداری در روز عاشوراست . 

علی سلیمانی متولد سال ۱۳۸۱ شهر تهران است . وی در اولین نمایشگاه عکس انفرادی خود توانسته تصاویری ناب از آیین کهن عاشورایی  را برای بازدید کنندگان به تصویردرآورد .

 همچنین همزمان با نمایش آثار عکس علی سلیمانی برنامه "افق های نو" ویژه سوگواری اربعین حسینی با نقالی استاد ابوالفضل ورمزیار، شعرخوانی محمد اسعدی و سخنرانی استاد سیدفرید قاسمی، اجرای دکتر محمدجواد ادبی به همراه پخش فیلم های مستند عاشورایی اقوام ایرانی اجرا می شود .

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره‌های ۲۰ -۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند .                                                                               

هنرآنلاین
واژه‌های کلیدی:  تبار آتش, آیینی, عاشورایی, ارسباران, مریم خرم آباد
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳