انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

‏‎افتتاح نمایشگاه عکس های برگزیده چهارمین جشنواره بین المللی خیام در اراک

نمایشگاه عکس های برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین المللی عکس خیام جمعه 21 مهر در نگارخانه استاد آشتیانی فرهنگسرای آیینه در اراک افتتاح شد.
‏‎این نمایشگاه با همکاری انجمن عکاسان استان مرکزی و کلوپ عکس فوکوس برگزار می شود.
‏‎رئیس انجمن صنفی عکاسان استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: در این نمایشکاه تعداد ۱۳۰ قطعه عکس ۴۰ در ۶۰ سانتی متر بر روی شاسی شامل هفت بخش آزاد تک رنگ ، آزاد رنگی، شهر من، خلاقه، سفر ، نجوم و فتوژورنالیسم  نمایش داده خواهد شد. 

‏‎عادل عزیزی افزود: چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران( کلوپ عکس فوکوس ) وابسته به موسسه فرهنگی هنری "خانه هنر خیام"- اجرایی شد که مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز این دوره خردادماه امسال با حضور ریکاردو بوسی، رئیس فیاپ از ایتالیا و مسئول جشنواره‌های فیاپ از لوگزامبورگ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
‏‎وی ادامه داد: در چهارمین دوره این جشنواره 21 هزار و 399  قطعه عکس از هنرمندان 55 کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد که داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را برعهده داشتند. 
‏‎عزیزی بیان کرد: آثار برتر جشنواره در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، عمان، یونان، هنگ کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه و شهرهای مختلف ایران و چندین شهر آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته می شود.
‏‎وی تصریح کرد: این نمایشگاه روز جمعه ۲۱ ساعت ۱۷ افتتاح و به مدت یک هفته تا ۲۷ مهر  صبح و عصر در فرهنگسرای آیینه اراک دایر است.

روابط عمومی انجمن عکاسان استان مرکزی
واژه‌های کلیدی:  مرکزی, خیام , اراک , عادل عزیزی
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۷/۲۲