انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۶/۷/۲۱ )

«در راه ماندگی»هایی که ثبت شد

 نمایشگاه عکاسی فرزان شمس با نام «در راه ماندگی» جمعه ۲۱ مهر ماه در کافه عکس افتتاح می‌شود.

فرزان شمس، کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است، این مدرس هنرهای تجسمی که از سال 81 فعالیت‌اش را آغاز کرده است در معرفی نمایشگاه خود نوشته است:« تعداد دفعاتی که برای عکاسی از خانه بیرون آمده‌ام به ۱۰ بار نمی‌رسد، شاید مهمترین علتش این باشد که از اساس عکاس محسوب نمی‌شوم اما جدای از این، گمان می‌کنم عکاسی (دست کم این نوعش) پس از آموزش و مطالعه و تمرین، اندکی چاشنی شانس هم می‌خواهد و از آن دسته اتفاقاتی است که خودش رخ می‌دهد، باید پیش بیاید، چه برایش برنامه ریزی کرده باشیم چه نکرده باشیم.

با پیدایش پدیده‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های با کیفیت‌شان کار برای کسی همچون من آسانتر می‌نماید، از این جهت که محل کار و زندگیم از هم دور است و معمولا چند ساعت از روز در راه هستم، پیاده یا سواره، دوربین اگر همراهم بود که چه بهتر، اگر نبود به همان دوربین تلفن همراه بسنده می‌کنم، بماند که گاهی آن هم دم دست نیست و از عکس و سوژه عبور می‌کنم، هر چه باشد این خاصیت راه است. در واقع تنها شانس قابل تکیه من برای عکاسی، همین راه رفتن‌های هر روزه است.

بین عکس‌های مجموعه پیش رو (اگر بشود نام مجموعه بر آن گذارد) احتمالا بعد از عکاس‌شان، یک وجه مشترک وجود دارد، آن هم این است که همگی در «راه» برداشته شده‌اند، هر کدام یک جا، یک روز، یک فصل، هر کدام تکه‌ای از راهی هستند که روزی یا شبی پیموده‌ام، همه جدا از هم و بدون هیچ ارتباط تصویری منطقی با یکدیگر، این را به راحتی می‌شود از اولین نگاه به مجموعه دریافت.

با این اوصاف، «در راه ماندگی» تنها نام وضعیتی نیست که ساعات زیادی از شبانه روزم را در آن می‌گذرانم یا در آن عکاسی کرده‌ام. در راه ماندگی برای من بیشتر یک حالت روحی است تا توصیفی برای زمان و مکان.»

نمایشگاه عکس «در راه ماندگی»جمعه ۲۱ مهر در کافه عکس به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، مرکز خرید اسکان، پلاک ۲۴ ساعت ۶ افتتاح و تا ۵ آبان ماه دایر است.

«پورتفولیو ۲» با حضور ۶ عکاس در گالری محسن

نمایشگاه آثار عکاسی شش هنرمند ایرانی با عنوان «پورتفولیو ۲» از روز جمعه ۲۱ مهرماه ۹۶ در گالری محسن گشایش می‌یابد.

شهریار توکلی، مهدی وثوق نیا، مهرداد افسری، علی و رامیار، گوهردشتی و بهنام صدیقی از عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این آثار بازتاب رویکرد منسجم هنرمندان در قالب یک پروژه یا مجموعه‌ای از آثار ارائه شده است؛ آثاری که این هنرمندان از طریق تجربه ورزی، جدیت و تلاش خلق کرده‌اند.

هدف گالری محسن از برگزاری مجموعه نمایشگاه‌های پورتفولیو (که اولین نسخه‌ی آن در سال ۱۳۹۵برگزار شد) فراهم آوردن بستری جدید برای ارائه ی آثار، جلب توجه مخاطبان به اهمیت جمع آوری آثار هنری و نیز مواجهه ی نزدیک و بی‌واسطهی آنها با آثار هر هنرمند است.

«پورتفولیو» مجموعه‌ای از آثار هنری است که علایق، تجربیات و تواناییهای بصری و نیز سبک یا شیوه ی کار هر هنرمند را به مخاطبان نشان می دهد. مجموعه داران، موزه‌ها و کتابخانه‌های دانشگاه‌ها از مخاطبان اصلی این گونه نمایشگاه‌ها هستند.

جمع آوری عکس عملا با اختراع عکاسی مقارن بود. امروزه سرمایه گذاری روی پورتفولیو یک استراتژی هوشمندانه برای مجموعه داران جدی و آینده نگری است که نمی خواهند هر اثر را به قیمت گزاف خریداری کنند بلکه می خواهند رویکرد و طرز برخورد هنرمند مورد نظرشان نسبت به موضوعی خاص را از نزدیک دنبال کنند.

گشایش: جمعه ۲۱ مهرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۱
بازدید از این نمایشگاه تا ۱۰ آبان ماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ ادامه دارد.
گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.
گالری محسن: تهران، بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، خیابان ناجی، خیابان فرزان شرقی، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲.

" نوزده پنج" در گالری ایوان

نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم، عکس و... در گالری ایوان برگزار می‌شود

به گزارش هنرآنلاین، گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان ۲۱ اثر نقـاشــی، مجسمـه، عکـس و چیـدمان از ۸ هنرمند است. این نمایشگاه که " نوزده پنج" نام دارد روز جمعه۲۱مهرماه با نمایش آثاری از هنرمندان نام آشنا در رشته‌های مختلف هنری افتتاح می‌شود.

هنرمندان در این مجموعه با رویکردهای مختلف به مفاهیم "انهدام" و "تغییر" پرداخته‌اند و برای ارائه آثار خود از سبک‌های مختلف واقع‌گرایانه، آبستره، فیگوراتیو و رسانه‌های مختلف مانند حجم، مجسمه، عکس و... استفاده کرده‌اند.

در این نمایشگاه آثاری از بـابک اطمینانـی، رامیـن اعتمـادی بزرگ، فـاطمه امدادیـان، مهدی حسینی، زروان روح‌بخشان، نصرت‌الله مسلمیـان، معـصومه مظفری و مینا نـادری به نمایش گذاشته می‌شود. نمـایشگاه گردان این مجموعه مینـا نـادری است و انتخاب آثار را عیسی جباری بر عهده داشته است.

گفتنی است گالری ایوان همانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد. نمایشگاه" نوزده پنج" ۲۱ مهر تا  ۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

 

نمایشگاه گروهی عکس " همین حوالی " به کرمان می آید

نمایشگاه عکاسی تنی چند از عکاسان ایرانی با عنوان «همین حوالی۲ » از روز جمعه ۲۱ مهرماه جاری در کرمان گشایش می یابد.

در این نمایشگاه عکس ها با گوشی تلفن همراه ثبت و ارایه شده و در گالری یادگاران در موسسه فرهنگی هنری یادگاران صنعتی  به مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد. 
این نمایشگاه تاکنون در بندرعباس ، اصفهان ، زاهدان ، سنندج به نمایش در آمده و در آینده نیز در شهرهای دیگر به نمایش در خواهد آمد.

 

نمایشگاه "همفشردگی" با رویکرد نظری و آموزشی برگزار شد

جاوید رمضانی گفت: هنرمندان مجموعه "همفشردگی" تلاش کردند نمایشگاهی به وجود آید که بازتاب زمان و مکان باشد.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: ششمین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های "من" با عنوان "همفشردگی" روز ۱۴ مهرماه در گالری چهار افتتاح شد. در این نمایشگاه شانزده هنرمند آثار خود را در زمینه‌های عکس، نقاشی، چیدمان، طراحی، چاپ و ... به نمایش گذاشته‌اند. نمایشگاه "همفشردگی" با ایده‌پردازی جاوید رمضانی شکل گرفته و آثاری از سحر افتخارزاده، سارا بافتی‌زاده، نیلوفر تقی‌پور، زینب ثقفی، مسعود جزنی، سارا حسینی، هانیه دربندی، محدثه شادمهر،  مریم صفرزاده، دینا صنیعی، مانی کومار، امیر کوشامنش، حامد نورایی، علی نورپور، مهدی نعمتی و علی یحیایی در آن به نمایش گذاشته شده است.

رمضانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین در مورد نمایشگاه‌های گروه "من" گفت: این مجموعه 6 سال است مشغول فعالیت است و این تیم بر یک هستی‌شناسی فردی استوار است. در هر نمایشگاه به مقولاتی که در سطح جامعه مطرح است مانند مصرف‌گرایی، ارتباط درونی با هستی و... پرداخته شده است.

او با بیان اینکه "من" ارجاع به خود است، افزود: در هنر معاصر اینکه فرد تجربه زیسته خود را صادقانه در هنر ارائه دهد اهمیت زیادی دارد. بنابراین هویت هنر ما با مفاهیم درونی ما شکل می‌گیرد، نه با مظاهر و مفاهیم اجتماعی. بنابراین نمایشگاه‌های این مجموعه بر همین مسئله تکیه دارد و هنرمندان آن تلاش می‌کنند این رویکرد را در هنر تجسمی ما قوام دهند.

رمضانی در مورد نحوه شکل‌گیری هر مجموعه از آثار گفت: در طول سال با تعدادی از دوستان جلسات هفتگی داریم و آنها در مورد آثار خود با من صحبت می‌کنند تا لحن کار خود را پخته‌تر کنند یا در فضای حرفه‌ای بتوانند کار خود را بهتر ارائه دهند. در طول سال بررسی می‌کنیم که آثار این هنرمندان چقدر به هویت فردی آنها ارتباط دارد و در نهایت آنها نظام فکری پیدا می‌کنند. حاصل این یک سال کار در نهایت در قالب یکی از مفاهیمی که در اجتماع یا در میان متفکرین مطرح است ارائه می‌شود.

او در مورد نمایشگاه اخیر این گروه گفت: همفشردگی یا چگالی سنگین و زیاد، موضوعی است که مطرح شده و هر کدام از دوستان از زاویه خود به آن نگاه کرده است. امروزه تحرک در جامعه زیاد است و گاه این تحرک باعث اصطکاک می‌شود که می‌تواند مثبت یا منفی باشد. هنرمند نمی‌تواند از جامعه جدا باشد. او باید مسائل جامعه را درک کند و این درک در اثر هنری او دیده شود.

رمضانی افزود: هر هنرمند با توجه به نحوه بیان خود مدیای مورد نظر را انتخاب کرده و برای اثر خود استیتمنت مجزا نوشته است. این نمایشگاه رویکرد نظری و آموزشی دارد و تلاش کردیم نمایشگاهی به وجود بیاید که بازتاب زمان و مکان باشد و وجوهی درونی را برای مخاطب آشکار کند.

او با اشاره به استیتمنت اصلی نمایشگاه که با اشاره به مفاهیم فیزیک نوشته شده است گفت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نیاز داریم به منطق عقلانی و علمی تکیه کنیم. همچنین می‌توانیم یک مفهوم علمی مانند همفشردگی را به عنوان یک صنعت ادبی در یک نمایشگاه هنری به کار ببریم. گاه کیوریتور یا هنرمند نیاز دارد به مفاهیمی خارج از فضای شاعرانه و هنری توجه کند، اما به جز استیتمنت علمی که من نوشتم، بیانیه‌های هنرمندان در مود آثارشان ساده و قابل فهم است. آثار نمایشگاه نیز پیرو نظام روشنفکری نیست بلکه نظام تجسمی در آن مطرح است و شفاف و مستقیم حرف خود را می‌زند. این نمایشگاه ارائه دهنده هنری است که مرتبط با جامعه است و بیشتر متوجه اعتلای انسانی است.

نمایشگاه من ۶ "همفشردگی" تا ۲۴ مهرماه در گالری چهار به کار خود ادامه خواهد داد. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره چهار مراجعه کنند.

 

عکس‌های خادمین اربعین به تهران می‌آید/ چشم‌هایی پر شده از حیرت

مجتبی حیدری عکاس مستند اجتماعی در حالی عکس هایی را با موضوع اربعین در سه بخش در نمایشگاهی با عنوان «چشم ما حیرت» به نمایش می گذارد که برگزاری تعزیه نیز همنشین این نمایشگاه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی حیدری عکاس مستند اجتماعی پیش از این در ماه مبارک رمضان عکس های اربعین خود را که از سال ۹۲ در سه بخش تهیه و آماده کرده بود در قالب یک جشنواره در شهر مشهد برپا کرد و قرار است از ۲۱ مهرماه ساعت ۱۸ در میدان امام حسین (ع) این عکس ها را در قالب یک نمایشگاه برپا می کند که همزمان با برپایی این نمایشگاه بزرگترین گروه تعزیه عراق در تهران برای اجرای برنامه در این محل حضور دارند. این گروه ۴۰ نفره برای اولین بار است که به ایران می آیند و تعزیه را به زبان عربی اجرا خواهند کرد. این مراسم به مدت ۱۰ شب از ۲۱ مهر تا اول آبان ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می شود که صادق وفایی نیز راوی کار است.

این عکاس از سال ۹۲ تا ۹۵ یک مجموعه عکس تهیه کرده بود که در سه موضوع آماده ارایه شد. یک بخش با عنوان «داستان زندگی» که روایتگر ۹ شخصیتی است که از بصره تا کربلا در ایام اربعین به عنوان خادمین اربعین حسینی خدمت می کنند و وی قصه زندگی آنها را دنبال کرده است. در این بخش قصه شخصیت هایی چون غنده شایع مادر شهید مدافع حرم که در شهر نجف ساکن است، یوسف طوما مرد مسیحی ساکن شهر بصره، طارق نوجوانی اهل شهر الجبایش، ایاد جلاب مرد ماهیگیری اهل شهر الجبایش، عباس عبودی  جوان ٢٩ ساله ای ساکن شهر الجبایش، فاضل جوانی که عضو نیروهای ویژه پلیس عراق است، استاد منذر نقاش اهل شهر خضر، محمود ساکن شهر کفل، علی جوانی ۳۵ ساله و ساکن شهر سماوه و عباس جوانی اهل حله روایت می شود. 

بخش دیگر عکس های حیدری مربوط به پیاده روی مسیر اربعین از بصره تا کربلاست که در این عکس ها نیز قصه هایی روایت می شود و در نهایت بخش تیپ نگاری زائرین اربعین، بخش بعدی این نمایشگاه را تشکیل می دهد که در این بخش مخاطبان شاهد عکس هایی خواهند بود که تاکید بیشتری بر «چشم های زائران» دارد.

به گفته حیدری بخش «داستان زندگی» که بخش اصلی نمایشگاه محسوب می شود، روایتگر زندگی اجتماعی تعداد محدودی از خادمین اربعین است که نشانی از تاثیر اباعبدالله الحسین بر زندگی آنها در این روایت مشهود است.

قرار است در انتها نمایشگاهی نیز در عراق با همین محوریت برپا شود.

طراحی پوستر این نمایشگاه را که با حمایت اول مارکت تا اربعین برپا است حیدر رضایی به عهده دارد و طراحی لوگو را حمید عجمی انجام داده است. 

 

اشک‌واره ۳۰ عکاس در محرم

سی عکس‌ از ۳۰ عکاس با موضوع محرم و عاشورا در خانه عکاسان جوان نمایش داده می‌شود.

رسول اولیازاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره نمایشگاه عکس «اشک‌واره ۴» بیان کرد: در این نمایشگاه، عکس‌هایی از ۳۰ استاد برجسته از جمله افشین بختیار، محمد فرنود، محمدرضا بهارناز، حسن غفاری و اساتید دیگر حضور دارند که به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس سابق خانه عکاسان ادامه داد:‌ حدود چهار سال است که نمایشگاه‌های مناسبتی با موضوع محرم و عاشورا در خانه عکاسان جوان برگزار می‌کنیم. در مدت زمانی هم که رییس خانه عکاسان بودم نیز این کار را انجام می‌دادم اما به دلیل فضای زیادی که در خانه عکاسان داشتیم معمولا ۷۲ عکس از ۷۲ عکاس به تعداد شهدای کربلا به نمایش گذاشته می‌شد. اما با توجه به محدودیت فضا در خانه عکاسان جوان ۳۰ عکس از ۳۰ عکاس بزرگ منتشر و به نمایش گذاشته می‌شود.

او اضافه کرد: همه عکس‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه «اشک‌واره ۴» برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و مربوط به آیین‌های مذهبی داخل کشور است. اما در عین حال سه فریم عکس نیز از راهپیمایی اربعین در عراق نمایش داده می‌شود.

اولیازاده گفت:‌به غیر از سه فریم عکس که سیاه و سفید هستند مابقی عکس‌های به نمایش درآمده رنگی و در ابعاد ۷۰×۵۰ به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه گروهی عکس «اشک‌واره ۴» ۲۱ مهرماه ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته دایر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در طول روزهای هفته از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به خانه عکاسان جوان واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان چهارم، پلاک ۳، واحد ۳ مراجعه کنند.

لهستانی‌ها، کودکان اصفهان پس از ۷۵ سال به ایران باز می‌گردند

موسسه آدام میشکویتچ، با حمایت معنوی وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان آقای پروفسور پیوتر گلینسکی‌، حمایت مالی PGNiG شرکت نفت و گاز دولتی لهستان و همراهی سفارت این کشور در تهران، و همچنین با همکاری مجموعه‌ی فرهنگی کاخ سعدآباد، معاونت هنری شهرداری اصفهان و موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران برگزار کرد:

نمایشگاه عکس «متولدین لهستان مستقل، لهستانی‌ها، کودکان اصفهان پس از ۷۵ سال به ایران باز می‌گردند.»
رونمائی از مجموعه‌ای منحصر‌به‌فرد از عکس‌های یافت شده در استودیوی ابوالقاسم جلا از پناه‌جویان لهستانی در خلال جنگ جهانی دوم در ایران

نمایشگاه «متولدین لهستان مستقل، لهستانی‌ها، کودکان اصفهان پس از ۷۵ سال  به ایران باز می‌گردند.» نمونه‌هایی از میراث لهستان را از طریق مجموعه‌ای منحصر به فرد از نگاتیو‌هایی که در استودیوی ابوالقاسم جلا نیم ‌قرن بعد از پایان یافتن جنگ‌ جهانی دوم یافت شده است، ارائه می‌کند. این نمایشگاه که توسط موسسه‌ی آدام میشکویچ برگزار می‌شود، شامل چندین عکس‌ است که تا کنون هیچ‌گاه به نمایش در نیامده‌اند و اقامت پناهجویان لهستانی در خلال جنگ‌جهانی دوم را مستند کرده‌اند. این عکس‌ها بخشی ازمجموعه‌ی بزرگ نگاتیو‌های کشف شده توسط «پریسا دمندان» در استودیوی عکاسی ابوالقاسم جلا در شهر اصفهان هستند.  نمایشگاه، که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ورود ۱۲۰،۰۰۰ لهستانی به همراه ژنرال  «وُوادیسواس آندرس» به ایران برگزار می‌شود، در نگارخانه‌ی مجموعه‌ی فرهنگی، تاریخی کاخ سعدآباد تهران (در تاریخ ۱۴ مهر تا ۹ آبان‌ ۱۳۹۶) و موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان (در تاریخ ۱۸ مهر تا  ۲ آذر ۱۳۹۶) برگزار  می شود.


کیوریتور نمایشگاه پریسا دمندان، عکاس و تاریخ‌ هنر شناس است. او در حین تحقیق در مورد  شروع عکاسی در شهر زادگاه خود اصفهان، به صورت اتفاقی مجموعه‌ای از مدارکی منحصر به فرد را کشف کرد: جعبه‌هایی از صفحه‌های نگاتیو‌ شیشه‌‌ای. پریسا دمندان در سال ۱۳۹۰، در کتابی با عنوان کودکان اصفهان (نشر نظر)، بخشی از این مجموعه را ارائه کرده است. این پرتره‌ها توسط ابوالقاسم جلا، عکاس بنام اصفهانی ثبت شده و همان‌طور که نمونه‌ای عالی از هنر عکاسی در سال‌های اولیه‌ است، گواهی است مهم بر سرنوشت مردم لهستان در دوران جنگ. این مجموعه‌ شامل عکس‌های دسته‌جمعی و تک پرتره های آتلیه‌ای و همچنین تصاویری از جامعه‌ی لهستانی‌هاست که در بیرون از استودیو عکاسی شده‌اند.

در خلال جنگ جهانی دوم، مردمان ساکن در نواحی مرز شرقی جمهوری لهستان قربانی تبعیدی گسترده به اردوگاه‌های کار اجباری دراتحاد جماهیر شوروی شدند. پس از دوره‌ی بردگی و کار اجباری، طبق معاهده‌ی سیکروسکی-مایسکی، شهروندان لهستانی اجازه‌ی تشکیل ارتش یافتند. با قطع روابط دیپلماتیک بین دولتِ در تبعید لهستان و اتحاد جماهیر شوروی، ارتش از طریق قزاقستان به ایران راه یافت.  تبعید به سیبری حداقل چند صد هزار نفر از مردم لهستان را تحت تاثیر قرار داده بود. ۱۱۶،۰۰۰ نفر از این شهروندان لهستانی با کمک ارتش ژنرال وُوادیسواس آندرس  از جماهیر شوروی فرار کردند. این گروه ۳۰۰۰ یتیم را هم شامل می‌شد که در نهایت به همراه مراقبین و معلمان خود در اصفهان ساکن شدند. اقامت در اصفهان، تغییری کلی در شرایط آنها پدید آورد. پس از سال‌ها سختی در استپ‌های قزاقستان، بیابانهای ترکمنستان و تایگاهای سیبری، این یتیمان لهستانی خود را در سرزمین شاه پریان یافتند. اصفهان برای آن‌ها همچون بهشت بود. در اصفهان، پناه‌جویان لهستانی مکانی را یافتند که در آن می‌توانستند تجربیات دردناک گذشته‌ی خود را فراموش کرده و قدرت و ایمان به آینده‌‌ای بهتر را پیدا کنند.

این دو نمایشگاه عکاسی در تهران و اصفهان با حمایت‌‌ پی‌جی‌ان‌آی‌جی PGNiG، نهادِ حامی پروژه‌‌های فرهنگی لهستان امکان پذیر شده  و  موسسه‌ی آدام میشکویچ با همکاری مجموعه‌ی فرهنگی، تاریخی کاخ سعدآباد و موزه‎ی هنرهای معاصر اصفهان برگزاری آن  را در ایران به عهده دارد.


نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد:
 تجریش، میدان دربند، ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، ۱۴ مهرماه تا ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۶
 ساعات بازدید: همه روزه از ۱۰ تا ۱۶

موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان:
اصفهان، خیابان استانداری، روبروی دانشگاه هنر اصفهان، ۱۸ مهرماه تا ۲ آذر ماه ۱۳۹۶
ساعات بازدید:  صبح‌ها ۹ تا۳۰:۱۳ و عصرها ۱۵ تا ۱۸

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی , جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۷/۲۰