انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان برگزار می‌شود / حضور ۱۱ کشور قطعی است

نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» برگزار می‌شود.

سرویس تجسمی هنرآنلاین،  نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان"نیمروز"، به همت مریم کوهستانی از دوازدهم آبان تا بیست‌وششم آبان‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه ۱۳۰ اثر در شاخه‌های؛ نقاشی، نقاشی خط، مجسمه، عکس، ویدیو و اینستالیشن از ۵۳ هنرمند مطرح افغانستانی از کشورهای فرانسه، آذربایجان، آلمان، آمریکا، استرالیا، افغانستان، ایران، پاکستان، سوئد، نروژ و هلند به نمایش در خواهد آمد.

مریم کوهستانی درباره اهداف خود از برگزاری این نمایشگاه به ایران‌آرت می‌گوید: «نزدیک‌کردن هنرمندان دو کشور با تاریخ و فرهنگ مشترک، شناساندن هنرهای تجسمی کمترشناخته‌شده افغانستان، احیای هویت و نمایش توانمندی به نسل‌های جوان‌تر افغانستان جزو اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه محسوب می‌شود. تعدد هنرمندان و آثار این نمایشگاه، نیمروز را به یک پدیده و اتفاق هنری تبدیل خواهد کرد، چرا که از یک سو چنین نمایشگاهی از هنرهای تجسمی معاصر افغانستان در تمام جهان تا به امروز بی‌سابقه بوده و نقطه عطفی در هنر معاصر افغانستان خواهد شد. و از سوی دیگر در ایران مشابه آن برای هنرمندان تجسمی کشور دیگری نظیر نداشته است، و فتح بابی است برای نمایشگاه‌های مشابه».

با این اوصاف می‌توان گفت تصمیم و اقدام برای برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی کشوری همچون افغانستان که هنرمندانش در نقاط مختلف جهان هستند، اقدامی جسورانه محسوب می‌شود.

نمایشگاه «نیمروز» با حمایت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و موزه هنرهای معاصر و با همکاری سفارت افغانستان برگزار خواهد شد.
 

هنرآنلاین
واژه‌های کلیدی:  افغانستان, نیمروز, تجسمی , مریم کوهستانی
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۷/۲۰