انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی عکس «خیام»

جشنواره بین المللی عکس «خیام» با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام (۴۲۷-۵۱۰)، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود. کلوپ عکس فوکوس، وابسته به موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام بوده، و نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی، فیاپ، است.

   جشنواره بین المللی عکس خیام، تنها جشنواره داخلی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) (با شماره مجوز ۳۹۳/۲۰۱۷)، (در بخش‌های گردشگری، پید رنگی و پید تک رنگ) است. عکس های راه یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو FIAP و PSA بنام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد. دوره‌های پیشین جشنواره خیام عنوان پر شرکت کننده‌ترین جشنواره داخلی را بدست آوردند.

   این جشنواره تنها جشنواره داخلی بود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن از شرکت کنندگان داخلی بیشتر بود. نمایشگاه آثار برتر در ۳۲ شهر به نمایش درآمد. همچنین مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره نیز، به تمامی شرکت کنندگان اهدا شد. (حتی شرکت کنندگانی که عکسشان در جشنواره پذیرفته نشد هم کتاب را بصورت رایگان دریافت کردند.) این کتاب توسط فیاپ با امتیاز ۵ ستاره (بالاترین کیفیت) ارزش گزاری شد. 

مراحل شرکت در جشنواره:
۱- مطالعه دقیق و کامل فراخوان
۲- انتخاب عکس‌ها 
۳- تغییر اندازه عکس‌ها با توجه به راهنمای تغییر سایز عکس
۴- ثبت نام در سایت جشنواره
۵- واریز هزینه ثبت نام
۶- آپلود عکس‌ها 

- سایت این جشنواره همان دبیرخانه دیجیتال فوکوس است که به چندین زبان از جمله فارسی است. در هر کشور زبان سایت بصورت خودکار بر اساس زبان آن کشور نشان داده می شود. شرکت کنندگان دوره های قبل جشنواره خیام و سایر جشنواره هایی که از دبیرخانه دیجیتال فوکوس استفاده کرده‌اند، با همان نام کاربری و بدون نیاز به ثبت نام دوباره، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. همچنین با مراجعه به  سایت دبیرخانه دیجیتال فوکوس میتوان از نتایج خود در تمام جشنواره‌هایی که شرکت کرده‌اید آگاه شده و ایمیل نتایج خود را ارسال کنید.
- برای جلوگیری از ثبت‌نام بی‌هدف و تکراری، سایت به گونه‌ای طراحی‌شده که نام کاربری، کد ملی شرکت‌کننده باشد و نیز تا پیش از واریز هزینه ثبت‌نام، آپلود عکس ممکن نباشد. چون ممکن است در روزهای پایانی اختلال در شبکه بانکی وجود داشته باشد، پیش‌بینی لازم را انجام دهید. 
- واریز هزینه ثبت‌نام به‌صورت آنلاین بوده و بلافاصله پس از واریز آنلاین، مبلغ واریزی به حساب کاربری فرد اضافه شده و می‌تواند عکس‌ها را آپلود کند.
‌- افرادی که امکان واریز وجه آنلاین ندارند، می‌توانند هزینه را کارت به کارت کرده و یا به حساب جشنواره واریز کنند، اما در این صورت می‌بایست مشخصات واریز را در سایت (در بخش واریز غیر آنلاین) ثبت کرده و تنها پس از تأیید واریز توسط دبیرخانه، می‌توانند عکس‌ها را آپلود کنند. تأیید واریز توسط ایمیل و پیامک به شرکت‌کننده اطلاع داده می‌شود. شماره حساب و کارت جشنواره پس از ثبت نام در سایت قابل مشاهده است. ترجیحاً از روش واریز آنلاین استفاده کنید. امکان ثبت واریز وجه غیرآنلاین یک روز پیش از پایان مهلت شرکت بسته خواهد شد.

موضوعات:
A) موضوع آزاد تک رنگ (فقط تک رنگ/سیاه و سفید)
B) موضوع آزاد رنگی (فقط رنگی)
C) موضوع شهر (رنگی/تک رنگ)
D) موضوع خلاقه (تغییر واقعیت) (رنگی/تک رنگ)
E) موضوع گردشگری (رنگی/تک رنگ)
F) موضوع تلفن (رنگی/تک رنگ)

تقویم جشنواره:
- آغاز ثبت‌نام و دریافت عکس‌ها: ۲ شهریور ۱۳۹۶
- آخرین مهلت ثبت‌نام و دریافت عکس‌ها با تخفیف: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
- آخرین مهلت ثبت‌نام عادی و دریافت عکس‌ها: ۲ دی ۱۳۹۶
- داوری: ۱۶ دی تا ۲۳ دی ۱۳۹۶
- اعلام پذیرفته‌شدگان و نامزدهای جوایز: ۲۴ دی ۱۳۹۶
- تحویل کتاب: ارسال با پست

 

برای مشاهده قوانین و مقررات جشنواره لطفا کلیک کنید . 

 

سایت عکاسی 

واژه‌های کلیدی:  خیام, جشنواره
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳