انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه 96/4/2)

 

نمایشگاه گروهی از مجموعه شخصی سه مجموعه‌دار

«نمایشگاه گروهی از مجموعه شخصی سه مجموعه‌دار» عنوان نمایشگاهی است از مجموعه شخصی سه مجموعه دار ویدا زعیم، نادر سیحون و علی لاجوردی که از روز جمعه ۲ تیرماه ۹۶ در گالری سیحون ۲ گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه، این سه مجموعه‌دار تعدادی از آثار مجموعه خویش را برای نمایش و فروش می‌گذارند.

آثاری از جمله نقاشی، مجسمه وعکس از هنرمندانی چون: ژازه طباطبایی، فرامرز پیل‌آرم، جعفر روحبخش، واحد خاکدان، حمید پازوکی، مهدی سحابی، مصطفی دشتی، پویا آریان پور، خسرو حسن زاده، سمیرا علیخانزاده، علی رضا فانی و ... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

گشایش: جمعه ۲ تیرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۷ تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.
گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.
گالری سیحون ۲: تهران، خیابان مقدس اردبیلی ، خیابان پسیان ، خیابان سینایی ، پلاک ۲۴

 

عکس های محمد رضا کیوانفر به یاد عباس کیارستمی

نمایشگاه عکس های محمدرضا کیوانفر با عنوان طواف درخت به یاد عباس کیارستمی روز پنج شنبه ، یکم تیرماه همزمان با سالروز میلاد کیارستمی در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت. این نمایشگاه همزمان با نکوداشت کیارستمی توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برگزارمی شود.

این مجموعه با الهام از نگاه کیارستمی در فاصله سالهای ٨٨ تا ۹۴ و در شهرهای مختلف ایران عکاسی شده است و بیست قطعه از این مجموعه در گالری محیطی خانه هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

 بازدید از آن تا روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۹۶ در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

 

«تهران شهر زندگی» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه گروهی عکس «تهران شهر زندگی»، پنج شنبه اول تیرماه ۹۶ ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه شامل ۶۱۲ عکس در ابعاد ۱۵×۱۵ سانتیمتر از ۲۰۲ عکاس که با تلفن همراه گرفته شده است با هشتگ: tehrandailylife# در اینستاگرام توسط احسان رافتی گردآوری و توسط مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و آژانس عکس تهران برگزار می‌شود.

«تهران شهر زندگی» تا ۸ تیرماه ۹۶ برای بازدید عموم درگالری تابستان خانه هنرمندان به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر دایر است.

لازم به ذکر است ساعت کار این نمایشگاه، از تاریخ ۲ تا ۶ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳، هفت و هشت تیرماه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ است.

 

مراسم رونمایی از کتاب «زندگی و دیگر هیچ»

 مراسم رونمایی کتاب عکس جاسم غضبانپور با عنوان «زندگی و دیگر هیچ» از روز جمعه ۲ تیرماه ۹۶، ساعت ۱۶ در گالری راه‌ابریشم (پارک لاله) برگزار می‌شود.

این مجموعه که در سال ۱۳۶۹ عکاسی شده‌است، لحظات درخشانی را از پشت صحنه‌ی این فیلم ثبت کرده‌است. گفتنی است نمایشگاه عکس‌های این کتاب نیز مهرماه ۹۵ در گالری راه‌ابریشم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

جاسم غضبانپور، متولد ۱۳۴۲ در خرمشهر و فارغ التحصیل رشته‌ی عکاسی از داشگاه هنر تهران یکی از عکاسانی است که بیشترین تعداد عکس را هنگام جنگ و پس از آن در کارنامه‌ی خود ثبت کرده‌است. همچنین عکاسی با موضوعات مختلف با محوریت جنگ، مستند اجتماعی، معماری و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی در کارنامه‌ی هنری این عکاس به چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان برای حضور در مراسم رونمایی از این کتاب می‌توانند روز جمعه ۲ تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری راه ابریشم به نشانی تهران، بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره ۲۱۰، طبقه ۴ مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس «کارگران نفت» در اراک

پنجمین نمایشگاه انفرادی امیر قادری با عنوان «کارگران نفت» از روز یکشنبه ۲۸ خردادماه ۹۶ در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه شامل ۲۵ عکس در قالب ۶ مجموعه عکس با موضوعات مرتبط با کارگران و محیط کارشان است. ۱۹ عکس از این نمایشگاه در ابعاد ۳۰×۴۵ سانتی‌متر و ۶ عکس نیز در ابعاد ۵۰×۷۰ سانتی‌متر به نمایش گذاشته می‌شوند.

درنمایشگاه حاضر سعی شده است با کمترین توجه به مقوله کار که در لحظه اول به چشم هر بیننده‌ای خودنمایی می‌کند، بیشترین توجه را به لحظه دوم اتفاق که همانا کارگران نفت هستند را داشته باشیم.»

بازدید از این نمایشگاه تا ۲ تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ در فرهنگسرای آیینه واقع در فاز یک اراک ادامه دارد.

 

برگزاری نمایشگاه «تا قدس» در نگارخانه هنر ایران

نمایشگاه «تا قدس» به مناسبت بزرگداشت روز قدس، جمعه 2 تیرماه در نگارخانه هنر ایران افتتاح می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر ، با هدف حمایت از انتفاضه مردم فلسطین و بزرگداشت روز قدس، نمایشگاه و ورک شاپی با عنوان «تا قدس» در نگارخانه هنر ایران برگزار می شود.

نمایشگاه «تا قدس» شامل رشته های عکاسی، نقاشی و نگارگری است که از روز جمعه ٢ تیرماه همزمان با روز قدس به مدت یک هفته در نگارخانه هنر ایران برپا می شود. این نمایشگاه با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می شود.

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی ,‌عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۴/۰۱