انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

به همت جمعی از دانشجویان عکس هایی با محوریت «هویت» و «دیدن» روی دیوار می‌رود

جمعی از فارغ التحصیلان رشته ارتباط تصویری دانشگاه فردوسی مشهد عکس هایی با محوریت «هویت» و «دیدن» را در قالب نمایشگاه عکس «خویش» روی دیوار گالری رادین مشهد می برند.
کیارنگ علایی کیوریتور نمایشگاه عکس «خویش» درباره نوع انتخاب موضوعات و شکل گیری این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: امروز عکس ها کم دیده نمی شوند بلکه مدام به سمت چشم و ذهن ما شلیک می شوند. ما برای تماشای این همه عکس وقت کمی داریم چراکه سرعت تولید و انتشار عکس ها از عمر مفید ما پیشی گرفته است و این سرعت هول انگیز، ما را دستپاچه و با سرنوشت و هیات جدیدی از عکاسی رو در رو می‌کند؛ سرنوشتی که پیش از همه حاصل دموکراسی تکنولوژی است و دیواری بلند میان احوال گذشته و امروز عکاسی ما کشیده است.

وی ادامه داد: حالا که عکاسی کردن هزینه مالی چندانی ندارد باید بیش از همیشه نگران جایگاه تعقل و تفکر در این هیات جدید عکاسی باشیم که همه این مسایل دغدغه من در کیوریتوری این نمایشگاه بود و پروژه هایی که به دانشجویان دادم در موضوعات «هویت»، «محله» و «دیدن» بود. طبیعتا انتخاب این موضوعات در برگیرنده اهداف آموزشی مختلفی است که مهم ترین آن انگیزه دادن به دانشجوهای این نسل برای یافتن حلقه های فرهنگی و جامعه شناختی محیط پیرامونشان است و همچنین هدف دیگر نگاه جدی تر به جایگاه انسان در عکاسی و نزدیک شدن به انسان ها در محیط های اجتماعی است. لازمه این نگاه کنار زدن محدودیت ها در ورود دوربین به فضاهای اجتماعی و تلاش برای نزدیک شدن به یک تجربه تصویری حاوی پیام است.

عکاسانی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه می شود عبارتند از تینا ایزدی، آتنا برادران شرکاء، فاطمه دهنوی، سارا ربیع زاده و مهلا عربی خوان.

در این نمایشگاه ۲۲ تک عکس و سه مجموعه عکس با رویکرد مستندگرایانه و یک مجموعه عکس با رویکرد هنری ارائه می شود. عکس ها روی کاغذ فتورگ چاپ شده و تمامی آثار به همراه کپشن ارائه می شوند.

گشایش این نمایشگاه عصر جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۸ تا ۲۱ در مشهد، بلوار سجاد، حامد جنوبی ۱۲، شماره ۱۰۸، گالری رادین و پس از آن تا عصر چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ همه روزه در ساعت های ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان است.

 

خبرگزاری مهر

واژه‌های کلیدی:  کیارنگ علایی, مشهد,
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۳/۰۳