انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

سلسله گفتارهای تخصصی منتقدان هنرهای تجسمی ایران

سلسله گفتارهای تخصصی « منتقدان هنرهای تجسمی ایران » با موضوع: روش شناسی مطالعات تاریخ هنر ایران با حضور و سخن سیامك دل زنده برگزار می شود.
لاله - روش شناسی مطالعات تاریخ هنر ایران - سیامك دل زنده به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، سلسله گفتارها در باب هنرهای تجسمی به منظور جبران بخشی از کمبودهای جدی مباحث  آکادمیک پیرامون هنر تجسمی در داخل کشور، از سوی منتقدان هنرهای تجسمی ایران برنامه ریزی شده است.
گفتار سیامك دل زنده نخستین نشست از این مجموعه را شكل خواهد داد.

مدخل‌هایی چون‌ “مدرن”، “معاصر” و “نوگرا” و نحوه ارائه هنر معاصر ایران، خارج از مركزیتی كه با عنوان تاریخ هنر غرب از آن یاد می كنیم، در دوره ای كه منابع پژوهشی کم‌کم از پستوها بیرون می‌آیند و دسترسی به آنها آسان‌تر می‌شود و پراكندگی این محتوا ، ضرورت روش مندی در ارائه چنین مباحثی را یادآوری می كند.
سیامك دل زنده در گفتار “روش شناسی مطالعات تاریخ هنر ایران” پیشنهاداتی را در این باب ارائه خواهد كرد.
زمان برگزاری این نشست روز دوشنبه 15 آذر 95، از ساعت 17 در محل گالری لاله تعیین و حضور برای تمامی علاقمندان آزاد اعلام شده است.
سیامک دل زنده، پژوهشگر و منتقد هنر، دانش‌آموخته دانشگاه کنکوردیا در کانادا و صاحب مقالات متعدد در نشریات پژوهشی داخل و خارج ، مولف كتاب ”  تحولات تصویری هنر ایران، بررسی انتقادی” است كه به تازگی منتشر شده  است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

واژه‌های کلیدی:  منتقدان, هنرهای تجسمی, سیامک دل زنده
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۱۳