انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

کارگاه دو روزه عکاسی با حضور کمال الدین شاهرخ در کرمان برگزار شد



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ؛ از کرمان، این کارگاه دوروزه به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با حضور استاد کمال الدین شاهرخ در سیرچ کرمان به مدت دو روز برگزار شد.

استاد کمال الدین شاهرخ با شروع نهضت انقلاب اسلامی که منجر به پیروزی آن در بهمن سال ۱۳۵۷ شد فعالیت در زمینه عکاسی مستند اجتماعی را آغاز و از اغلب رویدادهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عکاسی کردند.
همچنین در زمینه عکسبرداری پرتره از شخصیت های سیاسی و انقلابی عکسبرداری در زمینه تئاتر، تلویزیون و سینما و پروژه های صنعتی، عکسبرداری از سکوی نفتی سلمان در آبهای خلیج فارس، پروژه های شرکت نفت در منطقه پارس جنوبی (عسلویه) و همچنین شرکت در پروژه های عکسبرداری هوایی به مدت ده سال، و عکسبرداری از اماکن مقدس مکه و مدینه، عتبات عالیات و اماکن زیارتی و سیاحتی سوریه و… تدریس در زمینه آموزش عکاسی در مراکز گوناگون (انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز آموزش رسّام هنر تهران) و کارشناس عکاسی در سازمان صدا و سیما واز سال ۷۳ تاکنون به عنوان مدرس رشته عکاسی در دانشگاه مشغول به تدریس می باشد.
از ایشان مقالات گوناگونی درخصوص عکاسی، چاپ کتب جنگ تحمیلی (تصویر پایداری، تصویر رهایی) کتب مصّورعکس، مکه، مدینه وکتاب شام سرزمین خاطره ها به چاپ رسیده وحاصل ۳۳ سال عکسبرداری، شرکت در نمایشگاه های عکس داخلی و خارجی، به صورت انفرادی و گروهی می باشد.

گوشه ای از سوابق اجرایی و هنری استاد کمال الدین شاهرخ:

• نفر اول مسابقه عکاسی جنگ به مناسبت هفته بسیج، از طرف سپاه منطقه ۱۰ تهران، آبان ماه ۱۳۶۴
• نفر دوم مسابقه عکاسی جنگ به مناسبت هفته جنگ، مهرماه ۱۳۶۴
• شرکت در بخش مسابقه عکس چهارمین جشنواره سینمای جوان، تهران سال ۱۳۶۵
• شرکت در بخش عکس هفتمین جشنواره سینمای جوان، تهران سال ۱۳۶۸
• راهیابی مجموعه عکس های انتخابی از مراسم رحلت حضرت امام(ره)، سی و سومین دوره مسابقه عکاسی ورلدپرس فتو، آمستردام هلند World Press Photo، سال ۱۹۹۰

سازمان بسیج هنرمندان 
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۰۴